Gå til innhold

Ski og fotoøvelse før påske

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjempeflott bilde. Det er nesten som jeg tror du har gått turen bare for å få det bildet. :)

Personlig synes jeg det er ekstra fint siden du ikke har ødelagt motivet med å plassere et menneske i forgrunnen. Det beskriver litt av ensomheten i fjellheimen på en god måte.

Lenke til kommentar
Hvordan var det da du snudde deg igjen? En varm hytte med god mat og et par iskalde pils?

F828: Du aner ikke hvor rett du har :!:

Men før det måtte jeg passere dette "rotteredet". Nå ønsker jeg IKKE noen heit snøscooterdebatt her, men bare vise at kontrasten i naturen er enorm. Bildet er tatt bare 500 meter fra der første bilde er tatt, i rettning mot kalde pils.

post-209-1111081564_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hei!

Veldig flott bilde, Roger! Som sagt fine farger, fin balanse og bra at du tok med skispor. Skisporene gjør at det blir litt "liv" i bildet, uten dem ville det kanskje blitt kjedelig. :thumbup:

HW-medlermmer går på ski?
=Morsom kommentar :!:

EDIT: Dette er krikk til bilde nr. 1

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar
..men du ser spora av morro :p

Zeph: Du har veeeldig rett ;)

_Adler_: Det er fryktelig bratt. Hvert år går det menneskeliv med denne typen kjøring.

Ellers, takk for kommentarer. Er glad dere kommenterer positivt slik jeg selv har tenkt, ensomhet, skispor inn i heimen og knallblå himmel..og kalde pils :yes:

Lenke til kommentar
Intensitet i PS eller er himmelen så intens blå i vrikeligheten?
Bruker man kortere lukkertider enn nødvendig får man mørkere farger. Hvis man gjør dette hvis man f.eks. tar bilder av himmelen kan man få mer intense og mørkere blåere farger, men ikke hele tiden. Kanskje det du har gjort?

Og ja himmelen er ofte så blå som på bildet :)

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar

Bildedataene er F11 1/200 sek og ISO100 .

Himmelen var knallblå den dagen, men ble forsterket ved at jeg la inn en del kontrast. Tanken var å framheve skisporene. Så den eksta blå himmelen (og de blå skyggene til høyre) ble på en måte en flott bieffekt. Som en kuriositet kan jeg nevne at jeg ikke har benyttet PS, men Olympus sitt Camedia Master.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...