co2 Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) Ble bedt av min internet leverandør om å sjekke DSL lyset på modemet. Hvordan sjekker jeg dette? Forklar godt, er skikkelig grønn på dette. SVAR FORTEST MULIG, sitter på min fars kontor og har ikke alverdens tid til å sjekke svar. Takk for all hjelp Endret 17. mars 2005 av co2 Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 på modemet er det en lampe som heter DSL (står under eller ved siden av lampa) lyser den grønt har du kontakt med sentral, hvis ikke så har du ikke nett Lenke til kommentar
co2 Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) Hmmm... modemet, det er den som står i veggen me "Telenor" på eller er det ruteren eller hva den nå heter ...... Endret 17. mars 2005 av co2 Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Modemet har mange lys, og ikke så mange utganger til nettverkskabler. Antar at det er den som det står Telenor på ja, den skal værfall være koblet til telefon uttaket Lenke til kommentar
co2 Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Fikk noen hjemme til å sjekke den, men de sier det ikke står "DSL" noen plass Lenke til kommentar
HAG Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Kanskje den saken på veggen er ISDN-"boksen", min henger her fortsatt, den står Telenor på og har 2 lamper, en for "linje" og en for "power"(230V). Begynn å "nøst" i andre enden, følg nettverkskabelen fra PC, neste komponent skulle være ADSL boksen om det ikke er noen Hub / Switch mm. imellom for å dele ADSL til et "nettverk" av PC'er. Tviler på at Telenor har navnet prega i ADSL boksen, kanskje en klisterlapp, men og et produsent navn og nr. skulle stå der. Kjenner ikke Telenor sine ADSL løsninger har NGT . ADSL-"boksen" eg har "Thomson..." har 3 lamper med tegn på toppen (ligger på skrivebordet), mangler manualen her eg er nå. Kanskje lettere å få assistanse om du oppgir navnet på "boksen" din og noen her finner manualer som "passer". Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Hvist du har et Thosmon modem er Linjelampa eller DSL-sync en @. Lyser gult vist linja er tilstede, og lyser grønt ruteren i modemet er koblet til med PPPoE. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) EDIT: Ok, hahaha, case closed. Hesbynett hadde stengt linja fordi den ene PCen sendte ut spam og virus fordi jeg ennå ikke hadde installert Anti-virus på den, skal se om jeg kan søke på den fra annen PC senere. ..... Endret 18. mars 2005 av co2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå