Gå til innhold

Vil ha anbefaling på shuttleoppsett (939)

Anbefalte innlegg

Jeg er dritt lei pc'n min, så jeg skal kjøpe ny.. Jeg drar mye på LAN så jeg har tenkt på en shuttle, kom med kommentarer om dere vet om noe er dårlig\ikke passer sammen osv:P

shuttle

GFX

CPU

RAM er det dual channel på rammen?

DVD-Brenner

HDD

mening om denne pc'n? :) Totalt. 10 606 :\:\:\

#topic endret av moderator jankee#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser bra ut. Det jeg har noe å utsette på er følgende:

- Støy på skjermkortet, etter hva jeg har lest bråker XFX sitt 6600GT mye, jeg ville heller gått for dette: http://www.pc-express.no/PartDetail.aspx?q=p:681515 disse kjøper vi på kontoret og de er så og si lydløse.

- DVD-Brenner, gå for DW1620 heller, billigere og støtter bitsetting.

All RAM kan forresten brukes i dualchannel så lenge de er noen lunde like. Når de selges i par som det der kan du ihvertfall regne med at det virker.

Lenke til kommentar
  errooor skrev:
Jeg er dritt lei pc'n min, så jeg skal kjøpe ny.. Jeg drar mye på LAN så jeg har tenkt på en shuttle, kom med kommentarer om dere vet om noe er dårlig\ikke passer sammen osv:P

shuttle

GFX

CPU

RAM er det dual channel på rammen?

DVD-Brenner

HDD

mening om denne pc'n? :) Totalt. 10 606 :\:\:\

Jeg orker, og mange andre orker å svare viss du setter opp navnet på det du skal ha inni på linken istedenfor å kun sette opp - CPU, shuttle... viss du hadde gjort det hadde du spart oss for mye arbeid..

Men jeg har gjort det for deg... :p :

Shuttle SN95G5 barebone PC socket 939 Nforce3 Ultra/AGP/Lan/S-ATA/LYD.

XFX GeFORCE 6600GT 128MB AGP Retail 128MB DDR, Dual-DVI, TV-out.

AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz OEM u/vifte Socket 939 512KB cache "Winchester".

Kingston HyperX 1024MB 400MHz DDR PC3200 DDR Kit m/2stk CL2 (2-2-2-5-1).

Plextor DVD-brenner PX-712A/T3B sort ret 12x/4x/16x DVD+R/RW & 8x/4x/16x DVD-R/RW.

Seagate 250GB S-ATA NCQ 7200RPM Barracuda 7200.8 8MB cache.

Men uansett skjønner jeg ikke hva som er galt med DVD-brenneren ?? Den er helt ok den. Men det er vel kanskje litt avleggs med en brenner som ikke brenner dobbeltlag på platene (Dual Layer). Viss det er viktig så ville jeg gått for NEC ND-3520A eller BenQ DW1620 siden de er billige og bra. Ellers vil jeg si akkurat det som arokh sa, det er ikke så veldig stilllegående det 6600GT kortet til XFX. Men ASUS sitt koster...

Var jeg deg ville jeg faktisk viss det sto om det, ta en titt på Gainward sitt som de selger b.l.a på komplett og pcutstyr.no viss jeg ikke tar helt feil. Det har en betegnelse som er ''Golden Sample'' og skal ligge litt bedre enn alle andre 6600GT på ytelsen. Et annet kjennemerket kan være GLH som betyr ''Goes Like Hell'' og viss du oversetter det til norsk så skjønner du jo hva de mener med det..

LINK : Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 GLH AGP,"Golden Sample Goes Like Hell"(GLH)

Angående rammen..

All RAM som kjøpes i pakker skal kunne gå ann å benytte i lag. Men det er slettes ikke sikkert de kan benyttes som Dual Channel, eksempel :

Her er linken : Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB KIT 2 x 64Meg x 64, CL4, 533MHz, 240-pin

Disse kjøpte jeg til PCen min som nå er cirka ett halvt år gammel og de passer kun når de står i plass 1 og 3 viss dette er eksempel...: || || her er 12 og 34 som står. Så det er jeg ikke sikker på...

Lenke til kommentar
  Per-Stian skrev:
Men uansett skjønner jeg ikke hva som er galt med DVD-brenneren ?? Den er helt ok den. Men det er vel kanskje litt avleggs med en brenner som ikke brenner dobbeltlag på platene (Dual Layer).

Du motsier deg selv her. Brenneren er som sagt avleggs, mens DW1620 brenner dual layer og er 200 kroner billigere. Vil du ikke si det da er bedre å gå for den? Ja, tenkte meg det.

Lenke til kommentar

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...