hishadow Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) Det var med tilfeldighet at jeg snublet over optisk illusjoner på nettet. Men jeg må si at jeg ble litt fasinert over hvor lett det er å lure vår virkelighetsoppfatning gjennom synet. Under har jeg lagt ved noen illusjoner som jeg har kommet over. Hvis dere vet om andre, så vennligst suppler dem på denne tråden. * Først ut er drageeffekten.. liten fiffig sak.. finnes på denne siden. På siden finnes også en demonstrasjonsvideo. * Her er en liten skygge test for dere Photoshop eksperter, samt denne her også. Og så et par farger tester i tillegg. Hva er rette streker? * Det gode gamle hypnosehjulet lager en litt artig effekt på synet hvis en har tittet på det for lenge og så ser bort på noe annet. Funker dessverre ikke lenger på min XP. * På denne testen streiket iallefall min logikk i starten. * Forvirrende effekt. * Hjernen vår har også en tendens til å sette ting i bevegelse. Ta en titt her for flere eksempler. * Til sist, den illusjonen som jeg er mest begeistret for er denne. Er ikke alle som får den til å virke, men det er viktig at du følger intruksjonene nøye. Endret 23. mars 2005 av hishadow Lenke til kommentar
pebbe Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Masse tøft der hishadow, og uten ett stygt skrikende bildet som plutselig dukker opp! Det var faktisk det som overrasket meg mest.... En slik drage vil jeg ha/lage Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Enig, en fin samling. Spesielt siden det ligger mer morro gjemt bak linkene også. Den derre greia der logikken din fikk kjørt seg, den er strengt tatt ingen illusjon, bare rein og skjær fusk. Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Masse tøft der hishadow, og uten ett stygt skrikende bildet som plutselig dukker opp! :!: den husker jeg godt! Men ikke så ille som "julenissen" som kommer når jeg gnikker på vinduet. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 * På denne testen streiket iallefall min logikk i starten. JBlack: hvis det er den du mener er juks, så tar du feil, arealet på bildet oppe og nede er det samme... men det er heller ikke en illusjon, man(jeg) ser med en gang hva som er galt, og hvor den siste firkanten er.. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) * På denne testen streiket iallefall min logikk i starten. JBlack: hvis det er den du mener er juks, så tar du feil, arealet på bildet oppe og nede er det samme... men det er heller ikke en illusjon, man(jeg) ser med en gang hva som er galt, og hvor den siste firkanten er.. Hmm, nei. Kanskje ikke riktig å kalle det fusk. Delene er jo faktisk de samma. Edit: Ser nå at det står forklaring på siden. Så kjipt. Endret 18. mars 2005 av JBlack Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) ref. Endret 18. mars 2005 av hishadow Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Bildet ser ut som det er skjevt, men med hjelpelinjer så ser man at det er fullstendig rett! Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 (endret) Bildet ser ut som det er skjevt, men med hjelpelinjer så ser man at det er fullstendig rett! Cluet ligger kanskje i manipuleringen av prikkene og fargevalgene. Bluret versjon. Endret 19. mars 2005 av hishadow Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Jeg vil også ha en slik darage. Den var fet. Lenke til kommentar
pebbe Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Jeg vil også ha en slik darage. Den var fet. Dragen kan du lage selv! På siden om dragen kan du laste ned en tegning av dragen som du klipper ut, bretter og limer til. Fant ut at det er ikke så mange som tar den med en gang, du skal ha ett litt spesielt fokus. Men når du først ser det så kan du ikke unngå det! Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 * Til sist, den illusjonen som jeg er mest begeistret for er denne. Er ikke alle som får den til å virke, men det er viktig at du følger intruksjonene nøye. OMG! JESUS LEVER hehe - dritkul da :!: Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 (endret) NEI! Det er vel ikke noe som skriker plutselig? Edit: jeg så ikke jesus. Endret 20. mars 2005 av Bitex Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 (endret) ref. En annen test med hypnosehjulet (java). Litt artig "3d" effekt. Hva med denne? Konsentrer på en farge. For rødt: ser du i midten går alt det røde nedover, ser du på en av kantene går alt det røde oppover. Endret 21. mars 2005 av hishadow Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Jesus lever * Hjernen vår har også en tendens til å sette ting i bevegelse. Den bevegde seg ihevrtfall for meg. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Nå har jeg også fått lagd meg en slik drage, dette var stilig! Takk for link til oppskrift:) Mvh JO Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 * Til sist, den illusjonen som jeg er mest begeistret for er denne. Er ikke alle som får den til å virke, men det er viktig at du følger intruksjonene nøye. OMG! JESUS LEVER hehe - dritkul da :!: Bruker egentlig Jesus solbriller? kunne sverge på att han hadde på solbriller. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Tror ikke det er Jesus. Er nok gitaristen i Soundgarden... Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 Nå har jeg også fått lagd meg en slik drage, dette var stilig! Takk for link til oppskrift:)Mvh JO Kan du ikke sende et bilde av monsteret Lenke til kommentar
Jove Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Nå har jeg også fått lagd meg en slik drage, dette var stilig! Takk for link til oppskrift:)Mvh JO Kan du ikke sende et bilde av monsteret Klart det! Har tatt noen fra forskjellige vinkler nå. Dragen er ikke flyttet på i den tiden jeg tok bildene. Får jo ikke frem effekten på bilder, men en ser kanskje litt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå