JBlack Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) Av det jeg har lest, så er eneste forskjellen på LP og SP hastigheten på tapen, og dermed tettheten på signalene på tapen, med de farer for feil og problemer slik pushing av mediet medfører. Men er det noen forskjell i komprimering, antall bit i opptak av lyd eller bilde eller annet? Endret 17. mars 2005 av JBlack Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Det er bare hastigheten på tapen som er forskjellen, med de problemene det kan medføre. Spesielt hvis du har tenkt å spille av tapen på et annet kamera. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Takk, greit å vite. Lenke til kommentar
pr Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Det betyr at kvaliteten på opptaket blir teoretisk like bra, men faren for dropouts eller andre problemer øker betraktelig da systemet tynes til grensen av hva som går. LongPlay opptak på et kamera og avspilling på et annet anbefales ikke om kvaliteten er viktig. Bruk derfor alltid StandardPlay. LP gir 90min på en 60min tape. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå