Gå til innhold

Skjermen får ikke signal


Anbefalte innlegg

Jeg har et rart problem her. Når jeg slo på maskina i dag, så fikk ikke skjermen min signal. Jeg tok et par restarter og tenkte at det skulle ordne seg. Det gjorde det ikke, så jeg prøvde en annen skjerm. Det funket heller ikke og tok ut mitt Radeon 9800 Pro og satt inn et gammelt GeForce MX440 i AGP-slotten. Det fungerte heller ikke; ingen av skjermene fikk signal fra PC'en nå heller...

 

Jeg er rådløs, hva i huleste kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være feil på hovedkort/CPU også. Derosm CPU ikke starter så greier den heller ikke å starte skjermkortet slik at den gir signal til skjermen.

 

Jeg ville ha testet med en annen skjerm først. Funker den der så er det skjermen som er defekt....fungerer den ikke så er det noe med PCn.

Lenke til kommentar
Kan være feil på hovedkort/CPU også. Derosm CPU ikke starter så greier den heller ikke å starte skjermkortet slik at den gir signal til skjermen.

 

Jeg ville ha testet med en annen skjerm først. Funker den der så er det skjermen som er defekt....fungerer den ikke så er det noe med PCn.

Han hadde jo testet med andre skjermer, sto i trådstarters innlegg :p

Lenke til kommentar
Kan være feil på hovedkort/CPU også. Derosm CPU ikke starter så greier den heller ikke å starte skjermkortet slik at den gir signal til skjermen.

 

Jeg ville ha testet med en annen skjerm først. Funker den der så er det skjermen som er defekt....fungerer den ikke så er det noe med PCn.

Han hadde jo testet med andre skjermer, sto i trådstarters innlegg :p

hehe...ja da kan man jo utelukke skjerm. :) Sov vist litt i timen her.

 

 

Men da vil jeg nok holde en knapp på hovedkort/CPU. Du kan jo prøve å fjerne alle enheter som man ikke er avhengig av (alle PCI enheter f.eks. For å se om noen av de lager problemer for oppstarten.

Lenke til kommentar

Jo, problemet virker å være ganske likt, bortsett fra et par ting:

 

- har aldri hatt problemer med skjermkortet. Eneste er at jeg har klokka det en del i det siste, kan det ha noe med saken å gjøre? AGP som har tatt kvelden?

 

- alt er normalt bortsett fra at det ikke blir sendt signal fra skjermkortet

 

 

Monterte viftestyring i går, men maskina har fungert utmerket i hele natt, og det var først i dag under oppstarten at den ikke ville samarbeide.

 

Har også dratt ut kontakten til DVD-brenneren for å se om systemet krever for mye strøm (tror det er 300W PSU jeg har), men det hjalp heller ikke...

 

 

 

Til dere som mente det var CPU, kabel eller AGP:

CPU'en starter, ellers ville maskina sagt fra. Får et pip i oppstarten som indikerer riktig refresh og rett start av systemet. Har prøvd med to kabler til skjerm, så det er heller ikke det. Den ene kabelen er den jeg bruker nå =)

Endret av JanSaxhaug
Lenke til kommentar

Det kan drepe en AGP-slot? Det er kun skjermkort jeg har klokka på... Det er dog flere døgn siden jeg har kjørt overklokka skjermkort. De siste døgnene har core og memory stått på default.

 

Sjekka nå temperaturen på skjermkortet under oppstart. Det ligger konstant på 21 grader og bruker vanligvis å stige minimum 10 grader når det kommer i aktivitet...

Endret av JanSaxhaug
Lenke til kommentar

Jeg vil gå for hovedkort... Begynner å bli speialist på hk-problemer... :hmm:

Jeg har såpass mange deler at jeg kan teste alt.. Det kan alltids være mye annet, men hovedkortet er nok det som er mest sannsynlig.. Virker som hovedkortet er den delen av pc`n som er mest utsatt..

(Idiotene som lager vifter hos TT, og da trekker jeg spesielt frem de som lagde Volcano 11, må jo ha en IQ på under skostørrelsen min.. Tipper jeg skulle klart å lage bedre festesystem til socket A på 2 minutter, vell og merke om jeg fikk betalt for det.. :mad: )

Lenke til kommentar
Jeg vil gå for hovedkort... Begynner å bli speialist på hk-problemer...    :hmm:

Jeg har såpass mange deler at jeg kan teste alt.. Det kan alltids være mye annet, men hovedkortet er nok det som er mest sannsynlig..  Virker som hovedkortet er den delen av pc`n som er mest utsatt.. 

(Idiotene som lager vifter hos TT, og da trekker jeg spesielt frem de som lagde Volcano 11, må jo ha en IQ på under skostørrelsen min.. Tipper jeg skulle klart å lage bedre festesystem til socket A på 2 minutter, vell og merke om jeg fikk betalt for det..  :mad: )

selvfølgelig er hovedkort mest utsatt, da det er den delen som skal koordinere alt som skjer.. :p

 

Til Trådstarter: hvis du klokket skjermkortet ditt, så kan det være agpslotten som har tatt natta.. kan også være northbridge eller rammen. ( eventuelt prøv med annen ram, eller fjern en brikke og prøv, deretter fjern den andre og prøv. ( hvis du da har 2 eller fler brikker. ) )

Har du fortsatt ikke signal, så holder jeg en knapp på hovedkortet.

 

*edit* Sist jeg hadde dette problemet, var når jeg fikk nytt hovedkort. Da var det agpslotten som var DOA. Men though, "alt" kan forårsake at skjermkortet ikke starter opp, da det er sist til å få strøm i oppstarten.. :p

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Har nå prøvd følgende:

 

- koblet ut harddisken

- byttet RAM-brikker, fjernet den ene, fjernet den andre og prøvd begge brikkene alene i forskjellige spor

 

Situasjonen ble ikke akkurat lysere av den grunn og fikk heller ikke feilmelding fra hovedkortet da jeg prøvde å starte systemet uten RAM-brikker i hele tatt.

 

Da begynner det vel å bli ganske klart at det er hovedkort/AGP-slot som er gåen?

 

Vizla: skjermkortet er ikke klokket akkurat nå, men jeg har klokket det tidligere

Endret av JanSaxhaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...