Gå til innhold

Saegate Barracuda 7200.8 dårligere enn 7200.7?

Anbefalte innlegg

I den nye testen av Seagate Barracuda 7200.8 med IDE hos tomshardware, hevdes det at 7200.8-disken er både raskere og stillere enn 7200.7-modellen. Men i denne brukererfaringen hevdes det at 7200.8-modellen både har "merkbart høyere støynivå" og "Holder ca 4-5 grader høyere temperatur enn 7200.7 diskene". Brukererfaringen gjelder riktignok S-ATA-utgaven, men hva skal man mene? Er S-ATA-modellen dårligere enn IDE-modellen, eller er det noe annet å si om dette? Jeg kunne i utgangspunktet tenke meg 7200.8-modellen, men bare hvis den er bedre enn 7200.7-modellen og hvis jeg får den for S-ATA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

at den er noen par grader varmere har for dei fleste ikkje så mykje å seie. spørst om du skal legga masse disker tett i tett eller om dei skal stå med kjøling osv..

det kan godt hende at dei støyer litt meir enn dei gamle.. det må du nesten vurdere sjølv om det blir noko problem for deg om dei støyere litt meir. det er sikkert ikkje så stor forskjell, dei nye er sikker ikkje oppe på maxtor sit nivå med støy

eg vil tippa at p-ata og s-ata utgavene er ganske like

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...