Thewiz Skrevet 17. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg og en kompis tenkte vi skulle prøve å LAN'e, hva er det man må gjøre for å få opp nettverket og kunne spille på LAN? Noen som har en fin liten guide å komme med? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) Du har en switch/hub før maskinen din? Da er det bare å koble hans maskin i en annen port. Har du ikke switch kan du kjøpe det. (Sett at dere også vil ha internet) Endret 17. mars 2005 av Jonas Lenke til kommentar
j-- Skrevet 17. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2005 Man trenger 2 nettverkskabler som ikke er krysset (med mindre hovedkortet støtter Auto-mdx) og en switch/ruter Så setter man en nettverkskabel i hver pc og inn i switchen. Så setter man ipen til f.eks. 192.168.0.1 på den ene og 192.168.0.2 på den andre. Da skal det funke. Dere kan også velge å bruke dynamisk IP (automatisk IP) istedenfor statisk IP Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 17. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2005 Vist du eller han har 2 nettverkskort i pc`n, så kan dere bruke en krysset nettverkskabel fra din til hans pc. Da slipper du swich. Så er det bare til å sette nettverket opp, slik som clvn sier. Lykke til Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg bruker tråløst nettverk på min PC. Altså, jeg må ha en nettverkskabel som ikke er krysset og sette den i hver PC, derheter må jeg sette ipene slik at det stemmer? Vi tenkte vi kunne prøve BF, hvordan gjør vi det for å komme på samme game? Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 17. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2005 Du tenker på å plugge 2 nettverkskabler fra switch/ruter`n og til pc`ene deres? Hvis begge kjører windows xp, så kan dere bruke windows xp sin veiviser, den ligger på "mine nettverkssteder" høyre klikker på den og velg "egenskaper". Så er det bare å velge der. På BF så går dere på "muliplayer" og så må en av dere lage en server, slik at han andre kan joine. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg tenkte vi kunne bare gå direkte til hverandres PC-er. Hvis jeg går direkte, trenger jeg en krysset eller ikke? Jeg skal ikke gå via en ruter ellerno. Jeg trenger vel bare en netverkskabel? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) Å gå direkte krever krysset kabel, ja. Edit: Èn krysset kabel. Endret 17. mars 2005 av Jonas Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg har en krysset nettverkskabel liggende, noe mer jeg trenger da? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 17. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg har en krysset nettverkskabel liggende, noe mer jeg trenger da? nope, da er alt klart For å spille BF så er det sikkert bare å gå inn på LAN elns i spillet.. Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 17. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2005 Hvis dere ikke finner hverandre i BF, så kan du prøve å kjøre nettverks-veiviseren som ligger i windows. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. mars 2005 Er litt grønn på dette, hvordan skifter jeg ip'ene slik at pc-ene skal kunne ha kontakt.? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 21. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2005 TheWiz: start -> Settings -> Controlpanel -> Network and internett connections -> Network Connections -> [ Trykk på nettverkskortet ditt ] -> Properties Så velger du "internett protocol (tcp/ip) og trykker properties Så velger du "use the following IP adress: IP: 192.168.0.1 Subnetmask: 255.255.255.0 -> "ok" (på den andre pcen må du velge IP: 192.168.0.2) Dere vil antagelig ikke få internett med denne instillingen Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. mars 2005 Da har jeg det klart. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. mars 2005 Ok, nå har jeg og en kamerat prøvd å få til dette, men det ser ikke ut til å funke. Vi skal spille CS 1.6 og vi har plugget i kabelen og forandret ip'ene slik at de passer. Den ene pc'en har Windows ME og den andre har XP Home. Er det noe forskjell på hvordan man ordner dette på ME? Hvordan starter man en LAN game på CS 1.6? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 21. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2005 Gå på den pcen med winXP og og trykk "win+R". Da kommer det opp en box du skriver "cmd" i. Da er du inne i et sort vindu. Skriv "ping <ip'en til winME pcen>" (eks. ping 192.168.0.2) og trykk enter. Da ser du om pcene har kontakt Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. mars 2005 (endret) Skjønner ingenting vi nå. Hjelp. Her et screenshot av nettwork greia. Det er så mange valg på ME pc'en, jeg skjønner ikke hva jeg skal velge. Endret 21. mars 2005 av TheWiz Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. mars 2005 Gå på den pcen med winXP og og trykk "win+R". Da kommer det opp en box du skriver "cmd" i. Da er du inne i et sort vindu. Skriv "ping <ip'en til winME pcen>" (eks. ping 192.168.0.2) og trykk enter. Da ser du om pcene har kontakt Vi har prøvd dette, men fikk ikke kontakt. Hva nå? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 21. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2005 Kan du skrive alle valgene som du får på den lista du har screenshot av? Uansett så tror jeg det er den du har markert som du skal sette IP på Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. mars 2005 Okay, bare gi meg en fullstendig guide som er drittlett å forstå fra start til slutt. Det hadde vert konge! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå