Gå til innhold

Hvordan kan jeg LAN-e?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man trenger 2 nettverkskabler som ikke er krysset (med mindre hovedkortet støtter Auto-mdx) og en switch/ruter :)

 

Så setter man en nettverkskabel i hver pc og inn i switchen. Så setter man ipen til f.eks. 192.168.0.1 på den ene og 192.168.0.2 på den andre. Da skal det funke. Dere kan også velge å bruke dynamisk IP (automatisk IP) istedenfor statisk IP :)

Lenke til kommentar

Du tenker på å plugge 2 nettverkskabler fra switch/ruter`n og til pc`ene deres?

 

Hvis begge kjører windows xp, så kan dere bruke windows xp sin veiviser, den ligger på "mine nettverkssteder" høyre klikker på den og velg "egenskaper". Så er det bare å velge der.

 

På BF så går dere på "muliplayer" og så må en av dere lage en server, slik at han andre kan joine.

Lenke til kommentar

TheWiz:

start -> Settings -> Controlpanel -> Network and internett connections -> Network Connections -> [ Trykk på nettverkskortet ditt ] -> Properties

 

Så velger du "internett protocol (tcp/ip) og trykker properties

 

Så velger du "use the following IP adress:

IP: 192.168.0.1

Subnetmask: 255.255.255.0

 

-> "ok"

 

(på den andre pcen må du velge IP: 192.168.0.2)

 

Dere vil antagelig ikke få internett med denne instillingen :)

Lenke til kommentar

Ok, nå har jeg og en kamerat prøvd å få til dette, men det ser ikke ut til å funke.

 

Vi skal spille CS 1.6 og vi har plugget i kabelen og forandret ip'ene slik at de passer. Den ene pc'en har Windows ME og den andre har XP Home.

Er det noe forskjell på hvordan man ordner dette på ME?

 

Hvordan starter man en LAN game på CS 1.6?

Lenke til kommentar
Gå på den pcen med winXP og og trykk "win+R". Da kommer det opp en box du skriver "cmd" i. Da er du inne i et sort vindu. Skriv "ping <ip'en til winME pcen>" (eks. ping 192.168.0.2) og trykk enter.

 

Da ser du om pcene har kontakt :)

Vi har prøvd dette, men fikk ikke kontakt. Hva nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...