Gå til innhold

Salgstall for konsoller i Japan

Retroboy

Anbefalte innlegg

PSP Spillkonsolen er for øyeblikket den mest solgte i landet. Ifølge de nyeste ukestallene fra japanske Media Create, er de to Playstation-modellene øverst på salgslisten i Japan. Salgstall i Japan for uke 9 (til 6. mars)

PlayStation Portable: 47.633

PlayStation 2: 44.228

Nintendo DS: 25.759

Game Boy Advance SP: 12.307

GameCube: 3.635

Game Boy Advance: 398

Xbox: 177

Trodde vel at det ble solgt flere en dette, men at PSP topper salgslisten er vel ganske utrolig?

Retro...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor forstår du ikke det!??

Man trenger jo også en konsoll når man er ute å reiser!? eller når man ønsker å spille en kjapp runde NFSU i lunsjen!! ;-)

I tillegg har man jo i psp sitt tilfelle, Mp3 spiller, lagring for Foto, videospiller som man kan benytte når man sitter på bussen eller på toget til hytta.

Retro..

Lenke til kommentar

Det som var overraskende for min del her var at x-box solgte så dårlig.

Tror nok det har en del med merkevaren også å gjøre.

Sony er ett asiatisk merke, Microsoft er ikke det.

Og grunnen til at PSP>Nintendo DS er vel at i Asia så kjøper også de eldre menneskene håndholdte konsoller, og DS er først og fremst en "fjortiss" maskin. (Her menes "fjortiss" i beste mening!)

Lenke til kommentar

Tror nok det er PSP som er fjortiss maskin. Kan tenke meg alle fjortisser i verden vil ha en PSP. ELdre mennesker kjøper faktisk DS de også. Hva faen er mer fjortiss med en DS enn PSP? Er du som er fjortiss med din dårlige innsikt i spill "DS er teit, PSP er for oss voksne mennesker" Vær så snill

Endret av Starscream12
Lenke til kommentar
DS har allerede solgt dobbelt så mye som PSP i Japan, solgte ufattetlig mye den første tiden.

Tallene fra slutten av Januar er:

DS 1,745,518

PSP 749,854

PSP har solgt 1.18 million enheter fram til februar 2005 og i tillegg kommer de 50.000 enhetene de selger hver uke i mars.

Forventet salg ut mars er 2 millioner enheter.

Lenke til kommentar

Ja det er merkelig at PS2 ennå selger omtrent like mye som den gjorde for nesten 5år siden. Skulle tro at markedet ville bli mettet. Noe av grunnen ligger nok i det at PS2 har Final Fantasy serien, Japanerene elsker rollespill.

Selv tror jeg de som skaffer DS er de som forstår seg mer på spill, de som er ute etter gameplay framfor grafikk. Med DS så vil du få helt andre måter å spille på, noe som er veldig underholdende. PSP selger muligens bra nå pga. at det kommer noen rollespill på den. Regner med at salget på DS tar seg opp når Mario, Zelda og Metroid og RPG spill kommer på den.

Lenke til kommentar
Selv tror jeg de som skaffer DS er de som forstår seg mer på spill, de som er ute etter gameplay framfor grafikk. Med DS så vil du få helt andre måter å spille på, noe som er veldig underholdende.

Nåvel, min oppfattelse er helt motsatt. De som satster på DS vil være mer tilfeldige gamere som ikke har spsielt høye krav til spill generelt. Eneste krav er at det skal være enkelt å spille og forstå. Slik har vel Nintendo alltid vært. Enkle spill som er lett å sette seg inn i med en gang; tut og kjør, men den kresne gamer vil ikke bli tilfredstillt av deres simplistiske konsept.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Selv tror jeg de som skaffer DS er de som forstår seg mer på spill, de som er ute etter gameplay framfor grafikk. Med DS så vil du få helt andre måter å spille på, noe som er veldig underholdende. PSP selger muligens bra nå pga. at det kommer noen rollespill på den. Regner med at salget på DS tar seg opp når Mario, Zelda og Metroid og RPG spill kommer på den.

Jeg tror de som er ute etter kvalitet og avanserte spill er de som velger PSP, gamplayen på PSP er etter min mening mye bedre en på DS (etter å ha prøvd begge konsollene en stund nå så er det min opriktige mening)

PSP har Joystick og størrelse/vekt noe som gjør den helt overlegen å kontrollere i forhold til DS. Touch padden til DS er rett og slett irriterende og vanskelig å håndtere, en liten glipp og man er helt ute av spillet.

I tillegg så er det sinnsykt mye spill som kommer til PSP, noe jeg tror DS kan se langt etter. Nintendo lager spill som er enkle og som kan læres av barn på 123, mens vi som er litt mer voksne har bare Metroid å se fram til når det gjelder noe skikkelig action spill til DS

Og de spillene som kommer til PSP har mye bedre kvalitet, grafikk, gameplay, levetid en det DS har.

Derfor så kommer PSP til å være referanse konsollen nå og i nærmeste fremtid.

Retro...

Endret av Retroboy
Lenke til kommentar
Nåvel, min oppfattelse er helt motsatt. De som satster på DS vil være mer tilfeldige gamere som ikke har spsielt høye krav til spill generelt. Eneste krav er at det skal være enkelt å spille og forstå. Slik har vel Nintendo alltid vært. Enkle spill som er lett å sette seg inn i med en gang; tut og kjør, men den kresne gamer vil ikke bli tilfredstillt av deres simplistiske konsept.

De som har spilt veldig mye, slik som jeg ihvertfall har gjort begynner å bli noe lei av de samme spillene opp igjen gjennom årene. Husker når enkle spill som pong og space invaders var konge!. Nå vil jeg prøve noe nytt, spill har jo ikke endret seg på 10år bortsett fra grafikk. Det er det Nintendo ønsker å gjøre.

Spill som Warioware er langt fra enkel, særlig på høyere vanskeligrad (faktisk nært umulig pga. tiden). Enkelt å sette seg inn i ja, det skal da omtrent alle spill være. Men nå blir det litt for mye off-topic prat her :)

Lenke til kommentar
Jeg tror de som er ute etter kvalitet og avanserte spill er de som velger PSP, gamplayen på PSP er etter min mening mye bedre en på DS (etter å ha prøvd begge konsollene en stund nå så er det min opriktige mening)

PSP har Joystick og størrelse/vekt  noe som gjør den helt overlegen å kontrollere i forhold til DS. Touch padden til DS er rett og slett irriterende og vanskelig å håndtere, en liten glipp og man er helt ute av spillet.

I tillegg så er det sinnsykt mye spill som kommer til PSP, noe jeg tror DS kan se langt etter. Nintendo lager spill som er enkle og som kan læres av barn på 123, mens vi som er litt mer voksne har bare Metroid å se fram til når det gjelder noe skikkelig action spill til DS

Og de spillene som kommer til PSP har mye bedre kvalitet, grafikk, gameplay, levetid en det DS har.

Derfor så kommer PSP til å være referanse konsollen nå og i nærmeste fremtid.

Retro...

Skjønner ikke helt logikken til den første paragrafen...

DS er jo utrolig enkel å kontrollere den, går jo som en lek. Tok bare 5 minutter før alt gikk som smurt. Metroid tok litt lengre, men en halvtimes trening så var alt i boks. Skjønner ikke hvordan den er vanskelig å kontrollere?

Det er og sinnsykt mange spill som kommer til DS, langt over 100 utviklerer holder jo på å lage spill til den, samtidig så har du over 500 titler fra før av som er for Gameboy Advance SP. Langt flere spill enn Metroid med action til DS, sjekk litt før du gir slike uttalelser.

God grafikk betyr ikke bedre gameplay. Sjekk hva gameplay er og post igjen. Grafikk er ikke alt, fin nok grafikk på DS mener jeg da.

Hvordan det?

Endret av TCi
Lenke til kommentar
DS er jo utrolig enkel å kontrollere den, går jo som en lek. Tok bare 5 minutter før alt gikk som smurt. Metroid tok litt lengre, men en halvtimes trening så var alt i boks. Skjønner ikke hvordan den er vanskelig å  kontrollere?

Det er og sinnsykt mange spill som kommer til DS, langt over 100 utviklerer holder jo på å lage spill til den, samtidig så har du over 500 titler fra før av som er for Gameboy Advance SP. Langt flere spill enn Metroid med action til DS, sjekk litt før du gir slike uttalelser.

God grafikk betyr ikke bedre gameplay. Sjekk hva gameplay er og post igjen. Grafikk er ikke alt, fin nok grafikk på DS mener jeg da.

Hvordan det?

I forhold til PSP er DS et mareritt å kontrollere (du burde prøve og sammenligne før du uttaler deg)

Det er flere nye og ikke minst mer interessante spill til PSP (Og det er min personlige mening)

Og jeg har sjekket hva som kommer på DS og det er et sorgens kapittel(igjen min personlige mening).

Og jeg vet veldig veldig godt hva gameplay er og det finnes ingen tvil gameplay er sammensatt av mange forskjellige parametre hvor kvalitet og grafikk er inkudert og her mangler DS et par viktige ting.

Du bør prøve PSP før du uttaler deg om PSP i framtiden, det blir bare dumt å høre på synsing!!

Endret av Retroboy
Lenke til kommentar
I forhold til PSP er DS et mareritt å kontrollere (du burde prøve og sammenligne før du uttaler deg)

Det er flere nye og ikke minst mer interessante spill til PSP (Og det er min personlige mening)

Og jeg har sjekket hva som kommer på DS og det er et sorgens kapittel(igjen min personlige mening).

Og jeg vet veldig veldig godt hva gameplay er og det finnes ingen tvil gameplay er sammensatt av mange forskjellige parametre hvor kvalitet og grafikk er inkudert og her mangler DS et par viktige ting.

Du bør prøve PSP før du uttaler deg om PSP i framtiden, det blir bare dumt å høre på synsing!!

DS er ikke et mareritt å kontrollere, har ingen problemer med å bruke touhskjermen. Går jo som en lek jo! Trenger jeg å kontrolere slik som PSP'en så er det bare å spille med D-padden og knappene på DS, da blir den omtrent som PSP. Eneste forskjell er større skjerm og analogstick. Å styre FPS spill på DS er jo nesten like lett som mus og tastatur, fantastisk enkelt. Gleder meg til flere FPS titler.

Jeg skal teste PSP'en når den kommer til Europa, absolutt ingen som har her. Kanskje den kommer til sommeren eller noe. Men som sagt så er den like alle andre håndholdte i gameplay så synsingen er lav. DS er mer spennende etter min mening.

Lenke til kommentar

Ok ok. Det PSP har av gameplay er gameplay slik det har vært siden Playstation 2 og de andre konsollene kom på markedet. Alle spill som gis ut for tida er like. Alle har samme oppskrift. Det er som å høre en original sang, deretter 10 remixes av den. Final Fantasy serien går på en stopp. Jeg har liksom spilt alle nå. FFX var såvidt jeg orka å runde. Etter å ha spilt for mange variasjoner er det liksom ikke spennende lenger. Samme med FPS. Orka ikke runde HL2 for jeg har liksom spilt denne type spill 1000 ganger før. Doom 3 er et glimrende eksempel på en oppbrukt sjanger.

GT4 er likt som GT3 med fler biler og baner. Jeg er lei de fleste spill. Alle er like. Alle går på samme oppskrift.

Så kommer PSP og "revolusjonerer" spillmarkedet. Nå får vi de samme spillene i en ny innpakning. Hipp hurra. Nå kan jeg endelig spille de samme spillene jeg har spilt i årevis på en liten skjerm.

Jeg er enig i at DS ikke har så mange bra spill som kommer. Jeg har skaffa meg de bra spillene til den. Jeg koser meg med dem. Kansje spillene kan virke like som før, men de har ny måte å styre og gjøre ting på. DS prøver seg på noe nytt ihvertfall.

Husker jula 2000 når jeg fikk PS2. SÅ glad jeg ble. Etter 1 1/2 år var jeg dritt lei av alle de like spillene jeg hadde spilt. Jeg så på spill som skulle komme. Alle så ut som noe jeg hadde prøvd før. Solgte driten.

Julen 2006. PS3 og XBOX 2. Samma spill i bedre grafikk. Er ikke snakk om revolusjon. Er snakk om samma gameplay med bedre grafikk

Endret av Starscream12
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...