Prebo Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Lyd er lyd... Grafikk er grafikk Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Ja, det stemmer. Grafikken i et spill er det samme som den visuelle delen av opplevelsen - det du opplever med øynene. Lyden er den auditive opplevelsen, det du opplever med ørene. Å grumse sammen dette har lite for seg. Personlig synes jeg DSen er direkte vakker, med klare åttitalls-linjer, godt materialvalg (selv om børstet aliminium ville vært å foretrekke, selvsagt) og god respons på knappene. Etter hvert vil forhåpentlig andelen spill som fullt utnytter 3D-egenskapene, bli høyere enn den er akkurat nå. Forhåpentlig vil Nintendo kunne tilby plass til spillene i størrelse opp mot fire eller åtte gigabit (= 512/1024 MiB) etterhvert også, slik at det ikke må strammes inn på f.eks. lydkvalitet eller antall lydsamples. To ord som forresten kunne heve DSen til de høyeste mainstream-høyder: "Halo DS" Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Fine bilder;) Men Oerhört: Kan det ikke bli mange små "bulker" i den viss den er av børstet aliminum? Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Hehe, det kan vel være, avhenger vel av tykkelsen og hardheten skulle jeg tro. Har selv et PC-kabinett i slik utførelse, og det har foreløpig ikke tatt skade. Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Hehe, det kan vel være, avhenger vel av tykkelsen og hardheten skulle jeg tro. Har selv et PC-kabinett i slik utførelse, og det har foreløpig ikke tatt skade. Mob'n min (T610) er full av bulker! Men så er den 2 år gammel Lenke til kommentar
kjuxzaq Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Virker som om at noen gir DS en merkelig "omtale". Nintendo har et annet fokus på spill en Sony har. Dessuten *Dragon*, jeg, som mange andre har testet begge maskinene og skjermen på PSP lurer deg litt når det gjelder kvalitet. Tro ikke at Nintendo gir ut en bærbar konsoll med PS1-grafikk. Potensiale er det som teller. Hvor gode spill kan lages til konsollene om 2 år f.eks. Eks. se på de første PS2-spillene kontra GT3. Hei.. Ønsker å komme med min egen mening. Har ikke tenk å helle i noen retning. Har faktisk lyst på begge consollene, men har ikke gjort noe med det enda. Ting som irriterer meg med disse diskusjonene er at folk ikke kan akseptere at noen liker visse typer spill. Og til de som anklager PSP for å bare ha Portable versjoner av sinne allerede eksisterende PS1/PS2 spill så har jeg dette å si, Nintendo er ikke så mye bedre. Det beste spillet de har til nå, Super Mario 64, er også en nyversjon av et allerede eksisterende spill. Og det er flere andre "like" spill også (kan bare ikke navna på alle). Dessuten tror jeg dette bare er i startfasen for begge leverandørene. Nye spill kommer etterhvert. Kommer til det med "voksen-spill" og "barne-spill" litt senere. Hittil mener jeg at Sony har ledet sterkt over Nintendo når det kommer til tv-konsollene. Selv om Nintendo har lengre erfaring med tvspill, har Sony alltid levert sterkere konsoller siden de tok opp konkurransen, og det mye pga maskinvaren de velger å levere spillene på. Også nå gjelder PSP vs DS. Kan ikke se at det er noen som har nevnt det enda, så jeg kommer til å ta det opp: Mens Nintendo DS leverer spillene sine på minnebrikker med plass til 128 mb (minnebrikker større enn dette ville kostet for mye), leverer PSP spill på UMD-disker med plass til 1,8 GB... Derfor muligheten til lengre, mer grafikkfulle, og kraftige spill. Men jo mer kraft et spill trenger, jo mer batteri vil det ta. Det er her PSP stiller svakt. Mange har sett bort fra PSPen, og heller kjøpt seg en DS istedenfor pga batterilevetiden(så vidt jeg har forstått), men jeg kan ikke se problemet her egentlig. Det er fullt mulig å kjøpe ekstrabatteri. Samt adapter til bilen. Jeg har også lest at det er mulig (for dere som kun bruker PSPen til spilling) å spille opp til 4 timer før opplading blir nødvendig. Skal holde til en buss/tog -tur det. Det er også tross alt ikke en Robinson-ekspedisjon vi skal ut på her da. Vi lever jo i en kultur hvor strøm er å finne overalt. At DS er en 100% spillemaskin er greit nok. Det er jo det man kjøper spill-konsoller for. Men at portable enheter får flere fungsjoner ser jeg ikke på som noe ulempe heller. Det er flott at flere ting blir puttet inni en og samme "dings". En dag vil vi bare ha en ting i lomma, kredittkortet har vi jo da på tuppen av fingeren (fingeravtrykk). Kamera, mp3-spiller, mobil, film-spiller, internett osv. i en og samme enhet vil gjøre verden til et lettere sted å bo. Derfor flott at PSP dytter litt på grensene her. Når det gjelder alders-snittet på DS og PSP så vil jeg si at de er ca det samme. Det kommer ihvertfall an på spillene. Det kommer, eller vil komme, "voksen-spill" til begge konsollene. Men PSP har flere "voksen" muligheter som vil komme godt med, som mp3-spiller og film-avspiller. Så vidt jeg har forstått vil begge konsollene ha internett tilgang etterhvert. Men DS entusiaster burde ikke juble over at internett vil bli gratis helt enda. Etter det jeg har skjønt så er dette bare i Asia og/eller USA. Og begge støtter 16 enheter i lite nettverk. Ganske like på fler-spill (multiplayer) muligheten altså. Men vent... jeg vil si mer. At DSen er sammenleggbar er flott. Dette beskytter skjermene, noe som er veldig bra siden touchskjermer ikke har det med å tåle like mye som vanlige skjermer. PSP derimot leveres med en pose, slik at den ikke skal bli skadet. Det blir også mulig å kjøpe et deksel i hard plast. Derfor lite å si på beskyttelsen til begge konsollene. At PSP er mye større enn DS er heller ikke helt sant. PSP er ganske lang, men DS er både breiere (men bare litt), og tykkere (når den er klappet sammen). Vekt har jeg ikke lagt vekt på (hahaha...). Har ikke alle tallene i hodet. Ja. Da tror jeg ikke det var mer. Som sagt, jeg har lyst på begge to. Men måttet jeg ha velget hadde det blitt PSP. Sorry til dere DS-fans. PSP har rett og slett flere fungsjoner. Og med et ekstrabatteri er det ingenting å si på den. Ha en fortsatt fin spillaften! Schala bajs Lenke til kommentar
TCi Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 kjuxzaq Det er vel nok at du postet dette i PSP vs DS tråden eller hva? Lenke til kommentar
PineApple Loverboy Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Personelig s[ m[ jeg si at Nintendo ds bare suger s[ helt sinnsvakt... Er det mulig [ lage noe s[ r[ttent___ Lenke til kommentar
TCi Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Personelig s[ m[ jeg si at Nintendo ds bare suger s[ helt sinnsvakt... Er det mulig [ lage noe s[ r[ttent___ Gi oss en grunn eller to, ellers så kan du holdet slikre meninger for deg selv. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Kjøpte den i går Heldiggris! Del gjerne erfaringer med oss dsinterreserte. Noen som har et tips til hvor man får kjøpt DS billig(st)? Er ute etter et sted å køjpe, men kan ikke bruke mer enn 1200kr på den... Snufs... Kunne jo kjøpt fra leketøyland i sverige, men stoler ikke på levering fra Sverige. Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Kjøpte den for 899 igår (tilbud på Expert, de 20 første Nintendo DS maskinene gikk fo 899) og kjøpte Super Mario 64 DS, som er kult, kjenner meg godt igjen fra Super mario 64 til N64. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Kjøpte den for 899 igår (tilbud på Expert, de 20 første Nintendo DS maskinene gikk fo 899) og kjøpte Super Mario 64 DS, som er kult, kjenner meg godt igjen fra Super mario 64 til N64. 899?? Jeg var der for noen dager siden, sto ikke noe om det der! Fant den ikke i butikken engang... Hvilken Expert-butikk var du på? Ved GlasMagasinet? Der var jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå