Gå til innhold

Kjøpt meg Nintendo DS(bilder)

Eirik-h

Anbefalte innlegg

Syns en gøy tanke er alle som kjøper PSP med en film og et spill, går hjem og så spiller. Foran seg (eller på stua, hvem vet) har man en PS2. Folk sier det er så kult med PSP for å ha med seg på reise hvor man ikke har PS2. Hvor ofte reiser folk her? Skal vedde på at flertallet vil spille sin PSP 90% hjemme. Hvor en DVD spiller og PS2 allerede finnes. Spillene til PSP vil ikke være så annderledes enn de som allerede finnes på PS2. Så der sitter man og spiller ca de samme spillene som man kan på en stor skjerm.

DS har ihvertfall en anderledes måte å spille på. Jeg kjøpte den ikke primært for å reise rundt med, men heller oppleve en ny måte å spille på (ihvertfall noen spill)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syns en gøy tanke er alle som kjøper PSP med en film og et spill, går hjem og så spiller. Foran seg (eller på stua, hvem vet) har man en PS2. Folk sier det er så kult med PSP for å ha med seg på reise hvor man ikke har PS2. Hvor ofte reiser folk her? Skal vedde på at flertallet vil spille sin PSP 90% hjemme. Hvor en DVD spiller og PS2 allerede finnes. Spillene til PSP vil ikke være så annderledes enn de som allerede finnes på PS2. Så der sitter man og spiller ca de samme spillene som man kan på en stor skjerm.

DS har ihvertfall en anderledes måte å spille på. Jeg kjøpte den ikke primært for å reise rundt med, men heller oppleve en ny måte å spille på (ihvertfall noen spill)

Helt enig.

På noen forum jeg har vært på så ble det nevnt noe om batterikapasiteten. Svaret for mange var at de bare kommer til å sitte i stua med laderen i og spille alikevel! Latterlig svar ikke sant? Hehe... Snakk om bortkastet penger på en bærbar konsoll :!:

Som deg så skaffer jeg DS for å spille på nye måter. Begynner å gå lei av industrien som ser ut til å mene grafikk er alt. DS er heldigvis en frisk pust blant lite kreativitet!

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Metroid spillet som jeg tok bilder ifra har litt dårlig grafikk i forhold til andre spill jeg har sett på DS.

Jeg skal legge inn bilder så snart jeg får nye spill å ta bilder av.

Spiderman-2 har ganske god grafikk men jeg fikk høre at det nye

Star Wars spillet som kommer til DS skulle ha ganske bra grafikk :thumbup:

Fler spill kommer til DS, og de blir bra :thumbup:

Vennligst hold PSP unna her takk. Lag heller egen tråd.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Metroid spillet som jeg tok bilder ifra har litt dårlig grafikk i forhold til andre spill jeg har sett på DS.

Burde kanskje ikke si dette siden jeg er like ille selv, men vi misbruker ordet grafikk.

Grafikk betyr ikke skarphet på bilde. Det er bare en liten del av grafikkbegrepet. Grafikk er også musikk og koreografi. Hvis musikken ikke passer til bildet er det dårlig grafikk. Hvis bildet i tillegg er pikslete og uskarpt er grafikken på bånn.

Hvis lyden og bildet er helt perfekt er grafikken perfekt også. Jeg kan huske det gamle Donkey Kong 64spillet. Musikken var kjempebra, men bildet var hakkete. Likevel veide musikken opp grafikken til 9'er i de fleste tester.

Så når dere snakker om grafikk kan dere nevne musikk også.

Eksempler på spill med gode forhold mellom musikk og bilde:

Legend of Zelda - wind waker, Super Smash Bros Melee, Mario Kart Double Dash og (min mening, føler at jeg står alene her) Yoshi's Island-spillene.

Musikken forbedret seg enormt i overgangen mellom N64 og GC og GBA og GBA SP.

Hvor stor forbedring har vi nå, Eirik-h?*

*Det rimte, du

Lenke til kommentar

Grafikken på disse maskinene står står omtrent slik i forhold til hverandre (for de som syntes at det er kjempeviktig :p):

PS1----N64-----NDS-------PSP-----------------------PS2-------------GAMECUBE--->

Jeg for min del skal ha en DS, siden den gir meg hva jeg vil ha: fete, innovative spill og masse funksjoner aldri tidligere sett på en bærbar enhet. PSP er en mektig maskin, ingen tvil, men jeg har ikke noe tro på at den setter fokus på spill jeg liker (slik som ps1 og ps2 heller ikke gjorde), og jeg gidder ikke bruke flere tusen kroner på noe jeg ikke kommer til å bruke. Når det gjelder media så står ikke PSP i en mye bedre situasjon enn DS. UMD har jeg ikke noe tro på, siden jeg tviler på at folk gidder å kjøpe filmene sine 2 ganger. Det som jeg tror er mer sannsynlig er at folk bruker memorybrikker til å se film fra, men det har begge maskinene støtte for, selv GBA :p

Lenke til kommentar
Grafikken på disse maskinene står står omtrent slik i forhold til hverandre (for de som syntes at det er kjempeviktig :p):

PS1----N64-----NDS-------PSP-----------------------PS2-------------GAMECUBE--->

Beklager, men det er nok ganske feil det :roll:

Det vil bli mer slik som dette:

PS1-----N64----NDS---------PSP-----PS2---------GAMECUBE--->

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar

Burde kanskje ikke si dette siden jeg er like ille selv, men vi misbruker ordet grafikk.

Grafikk betyr ikke skarphet på bilde. Det er bare en liten del av grafikkbegrepet. Grafikk er også musikk og koreografi. Hvis musikken ikke passer til bildet er det dårlig grafikk. Hvis bildet i tillegg er pikslete og uskarpt er grafikken på bånn.

Hvis lyden og bildet er helt perfekt er grafikken perfekt også. Jeg kan huske det gamle Donkey Kong 64spillet. Musikken var kjempebra, men bildet var hakkete. Likevel veide musikken opp grafikken til 9'er i de fleste tester.

Legend of Zelda - wind waker, Super Smash Bros Melee, Mario Kart Double Dash og (min mening, føler at jeg står alene her) Yoshi's Island-spillene.

*Det rimte, du

Når fikk lyd noe med grafikk å gjøre?

Utover det stemmer det at grafikk ikke bare har noe med skarphet/antall polygoner/teksturoppløsning osv. Teknologien er bare et hjelpemiddel for å få frem god grafikk, mange (inkl. meg) mener at mange av de gamle adventurespillene fra Lucasarts har bedre grafikk enn mange nye spill med rå grafikkmotor. Dette grunnet den artistiske delen som ofte er fraværende på nye titler.

Eksempler på det samme i moderne tid er Zeda: The Wind Waker og World of Warcraft.

Lenke til kommentar

Jeg er på skolen hver mandag-fredag. Kjører buss hver vei. Kjører buss i omtrent 80 minutter hver dag. I tillegg til at det er en del fritimer plassert mellom timene på skolen. Da er det greit å ha litt å gjøre.

Lenke til kommentar

ble ganske overasket over hvor bra grafikk det egentlig er på DS. selvfølgelig kan ikke grafikken måle seg med PSP sin, men det spiller forsåvidt ingen rolle. men uansett. for å være helt ærlig så synes jeg DS er skikkelig stygg. den har litt 80 talls preg over seg. ikke at designet har den største betydningen sålenge det endelig kommer noe nytt. endelig noen som tenker litt utenfor den vanlige A4 siden.

så sånn sett er DS bra men grafikkmessig og designmessig (i forhold til PSP) så henger den nok litt bak. trist og si det, men sånn er det nok bare. :ermm:

Lenke til kommentar

*Det rimte, du

Når fikk lyd noe med grafikk å gjøre?

Utover det stemmer det at grafikk ikke bare har noe med skarphet/antall polygoner/teksturoppløsning osv. Teknologien er bare et hjelpemiddel for å få frem god grafikk, mange (inkl. meg) mener at mange av de gamle adventurespillene fra Lucasarts har bedre grafikk enn mange nye spill med rå grafikkmotor. Dette grunnet den artistiske delen som ofte er fraværende på nye titler.

Eksempler på det samme i moderne tid er Zeda: The Wind Waker og World of Warcraft.

*Kremt*

Mange, jeg vil påstå, for mange, tenker bare på bilde når de hører grafikk

Spillgrafikk er både lyd og bilde, ikke bare bilde

Tenk deg et spill med dritbra bilde og dårlig lyd :dontgetit:

Hva ville grafikkterningkastet blitt da?

Lenke til kommentar

Grafikk: 6

Lyd: 1

Verre er det ikke. Er en grunn til at det er delt opp i anmeldelser.

EDIT:

The term computer graphics includes almost everything on computers that is not text or sound. Today almost every computer can do some graphics, and people have even come to expect to control their computer through icons and pictures rather than just by typing.
Endret av rulleguru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...