Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med trådløst nettverk (Jensen Router)

Anbefalte innlegg

Blod, svette og tårer, men enda ikke i mål... Håper noen kan hjelpe meg.

Min ADSL leverandør er bluecom. Med abonnementet fulgte det et modem som fungerer fint. Jeg har bruker en Jensen Wireless HighSpeed Router II (54 Mbit) men får ikke det trådløse nettverket til å fungere på to forskjellige laptop'er.

1) IBM med internt netteverkskort

2) Toshiba Tecra med Lucent Technologies (ORiNOCO) eksternt nettverkskort

Begge PCene bruker Windows XP. Ved bruk at nettverkskabel via Routeren fungerer nettet fint på begge pc'er, problemet er det trådløse nettverket.

Windows finner det trådløsenettverket, men det faller ofte ut og er meget svakt. Jeg har hittil ikke klart å benytte meg av det trådløse nettverket.

Jensen Support antyder at nettverkskortet på min IBM Thinkpad T30 har en annen "FirmWare Version" enn routerens. Routerens FirmWare Version er 802.11G_1.0.4.3.

Jensen Support skiller mellom B og G router. Han sier at ettersom routeren er en G-router, må nettverkskortet også være det for at det skal fungere. Jeg har hittil ikke funnet at hva dette er på pc'enes nettverkskort.

Jeg har installert Net Stubmler og det finner SSID ok. Net Stumbler går visstnok rett ned på hardware nivå, utenom Windows. Signalet jeg mottar

er -30 dbm som burde være sterkt nok.

Jeg bruker 64-bits WEP kryptering og oppsettet på nettverkskortet skal også være ok.

Vet noen hvorfor Windows ikke finner signalet (kun sjelden og svakt)?

Kjenner du til dette med G/B firmware?

Andre tips?

mvh

Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått ordnet det selv.

Løsning:

Ruteren sender enten MIXED, G_ONLY eller B_ONLY.

Da jeg oppdaterte driveren (nedlastet fra Internett) og satt signalet til B_ONLY funket det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...