Gå til innhold

Hvordan bli kvitt disse temp filene?

Anbefalte innlegg

Driver å rydder opp på pc'ene mine og kom over noen merkelige temp filer.

De ligger i mappene under:

C:\Documents and Settings\Administrator.TAF\Local Settings\Temp\Temporary Internet Files\Content.IE5\

(Du finner sikkert noen på din pc i en av disse mappene, se etter filer med ekstremt lange filnavn).

- Filene har ekstremt lange navn og slutter enten uten noen filendelese eller som *.htm filer

- De lar seg ikke slette dvs. DELETE knappen funker rett og slett ikke på disse filene, det virker som om hele slette funksjonen i OS'et er disablet for disse filene.

- Properties dialogboksen er disablet for disse filene

- De lar seg ikke skanne av virus programmer

- Det går heller ikke å slette dem fra "SAFE MODE"

- De oppdages ikke ved virusscann

- De oppdages ikke av MS Antispyware, AdAware eller Spyboot.

- De lar seg ikke åpne av noe som helst program

- De lar deg ikke rename dem.

M.a.o så er de nærmest umulige å bli kvitt. Det eneste jeg ikke har forsøkt er en oppstart i ren MS-DOS, men tanken på å navigere seg frem til denne mappen fremstår som et mareritt (lange navn, mellomrom etc..)

Jeg tror dette er filer som legges igjen av IE når du er på en side som har banner annonser fra en eller annen ADWEB lignende annonse, kanskje fra www.hw.no ? Hvis dette stemmer så kan en begynne å lure på hva slags "overvåkning" disse filene driver med, siden de er så vanskelig å bli kvitt??

Noen som vet hva disse filene er? eller ennå bedre hvordan man blir kvitt de, og hindrer at de kommer tilbake??

Tilleggsspørsmål:

Jeg har satt IE til å cache minimalt, dvs maks 1 MB. Dessuten er cache mappen til IE plassert i mappen:

C:\Documents and Settings\Administrator.TAF\Local Settings\Temporary Internet Files

Hvorfor finner jeg da i tillegg ca 50mb med internett temp filer i mappene under:

C:\Documents and Settings\Administrator.TAF\Local Settings\Temp\Temporary Internet Files\Content.IE5\

????

Endret av 356speedster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal da kunne slettes ved å gå til Verktøy - > internett alternativer og velge "slett midlertidige internettfiler". Usikker på om den sletter begge mappene da...

Nei, ingen av filene i mappene under..

..blir rørt når man sletter midlertidige IE filer fra kontrollpanel eller fra IE.

Kun filer fra..

C:\Documents and Settings\Administrator.TAF\Local Settings\Temporary Internet Files

..som er default cache området for IE blir berørt, men det ligger fortsatt igjen endel filer der etter en opprydding som nevnt over.

Lenke til kommentar

Hei!

Har vært borte i samme problemet. Måten å gjøre det på er å slette de fra dos/linux etc. Problemet mange har er at det ikke er mulig å nå en NTFS stasjon fra dos og i de fleste tilfellene også linux. I linux må man, hvis man ikke har det fra før, aktivere lese/skrive mulighet til NTFS partisjoner, dette må gjøres via rekompilering av kjernen for støtte for NTFS stasjoner, deretter mounte opp stasjonen i linux, for så å kunne slette filene. Det finnes også "patcher" (.rpm filer) som muliggjør dette uten rekompilering av kjernen til noen linux-distribusjoner. (har sett det i fedora) I dos har jeg ikke enda sett en bra løsning for å slette disse filene. Eneste mulighet jeg har hatt for å få tilgang til NTFS partisjoner i dos er med en oppstartdiskett for å lese/kopiere filer fra NTFS -> FAT (etc), men den støtter dessverre ikke sletting av filer. :no: Denne oppstartsdisketten finne du på www.bootdisk.com hvis du er interresert. Hvis det er noen som har en dos-oppstartsdisk med støtte for NTFS tilgang med mulighet for å slette filer er dette av stor interresse :D

..:: Sygard ::..

Lenke til kommentar

prøvd å sletta filene i safe mode eller? mulig dette hjelper. normalt skal det ikke være så veldig vanskelig å slette Temp filene men. jeg gjør det ganske ofte både på mine datamaskiner og andre maskiner. tar bare opp plass. har aldri hatt noe problemer med å slette dem jeg nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...