The 5 element Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Har hatt ei klagesak opp til forbrukartvistutvalget mot Amraam PC. Der vant eg, men dei har fortsatt ikkje betalt. Har derfor gjort klar papira om inkasso mot dei, men det ser ikkje ut som dei eksisterar lengre. Prøvde å ringe, men telefonnummeret var ikkje i bruk. Dersom dei har lagt inn årene må eg gå på den personen som er registrert i Brønnøysundregisterene, men fyrst må vedtaket bli forkynt for han. Så er det noko som veit kva som skjer med Amraam? Det som står i papira er at når stevnevitne skulle levere kjennelsen, så var døra låst. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) hei! I brønnøsund fant jeg ingenting på Amraam PC, men et firma ved navn Amraam DA(delt ansvar) i Hønefoss. Er det det samme? Edit: http://www.google.no/search?hl=no&q=%22Bj%...Mariboe22&meta= Se på den øverste linken? Endret 17. mars 2005 av gorber Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Trur du ikkje er åleine om å ha saker mot det firmaet. Etter google-søket ser det ut til at fyren kanskje har tapt litt penger på T5PC-konkursen. Ser at det foregår likande diksujsoner på andre fora også. Lenke til kommentar
The 5 element Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 hei!I brønnøsund fant jeg ingenting på Amraam PC, men et firma ved navn Amraam DA(delt ansvar) i Hønefoss. Er det det samme? Det er det samme selskapet. Amraam PC er butikken og Armaam DA er foretaksnamnet. Har fått tak i namn og adresse til dei som står ansvarlige for selskapet, men det hadde vært greit å vite om selskapet var lagt ned, eller under avikling. Ser ut som han har tapt litt pengar på T5PC ja, ser at samarbeidspartneren og hadde litt aksjer i T5PC. Berre halvparten men det er jo penger det og. Lenke til kommentar
The 5 element Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Sendte kravet til den adressen som Amraam har på heimesida si, det kom i retur med at dei var flytta og ettersendingstida var utløpt. Sjekka litt i telefonkatalogen 1890 og fant ut at Amraam PC er registrert med Badebakken 12, 0467 Oslo. Prøvde dette telefonnummert, men det var ute av drift. Er det nokon som veit om dette er ei gammal adresse, eller om det er ei som det faktisk er mogleg å nå dei på? Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Send kravet til "Daglig leder". Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Når jeg kjøpte en del hos Amraam for kanskje 2 år siden så hentet jeg ihvertfall den delen i leiligheten til en fyr i Badebakken 12. Så det er klart at de holdt til der for en stund siden ihvertfall. Cobos Lenke til kommentar
The 5 element Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Trur du ikkje er åleine om å ha saker mot det firmaet.Etter google-søket ser det ut til at fyren kanskje har tapt litt penger på T5PC-konkursen. Ser at det foregår likande diksujsoner på andre fora også. Kan du spesifisere kva fora du referer til slik at eg kan lese det som foregår der. Kan kanskje få litt meir informasjon, eller opplyse om det eg har gjort så langt. Brevet som vart sendt til Badebakken 12 kommet i retur. Har vært i kontakt med Forbrukartvistutvalget for å finne ut om vedtaket må forkynnes for dei som er ansvarlege, eller om det held at det er forkynt selskapet. Når eg får svar på dette blir det å sende kravbrev til dei to som står ansvarleg. Og i mellomtida så har eg 8,75% rente på det eg har til gode. Det er vel ikkje mogleg å få betre renter noko plass i dag. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 (endret) Amraam DaFredensborgveien 24, Bygg J 0177 Oslo E-post: [email protected] Internett: http://www.amraam.no Telefon: 22 11 14 89 (man-fre 11-16), lørdager har vi dessverre ikke åpent. http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/5/...am/subdet15.htm eller http://www.amraam.no/ Kan ikke se at noen har kommet med denne informasjonen, så jeg tenkte det kunne være greit at jeg gjorde det (så lenge det er samme Amraam det er snakk om. Men de heter jo Amraam PC.) edit: se her: http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/5/amraam/company.htm der står foretaksnr (som forøvrig er 981 996 518 MVA) og litt andre kjekke ting. That easy! Endret 9. april 2005 av surbz00r Lenke til kommentar
The 5 element Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Sett pris på initativet. Det er godt å sjå at andre engasjerar seg og vil hjelpe til. Det første brevet sendte eg til Fredensborgveien, det var der kravet vart forkynt for dei. Stevnevitnet vart møtt av ei låst dør og la vedtaket i postkassen deira på den adressen. Badebakken 12 fant eg fram til seinare, men det brevet kom og i retur. Eg har og funne ut kor mykje firmaet hadde i overskot og formue i 2003. Reknskapen for 2004 er ikkje levert inn enda. Har personnr. og addresse på dei to som står som ansvarlege, men eg skal ikkje ta med det med her. Det er jo forsåvidt enkelt å finne ut kva dei heiter dersom ein går inn i foretaksregiseret. Så ein kan seie at eg har alle dei opplysningane som ein kan finne gjennom vanlege kanalar, men eg har ikkje moglegheit til å oppsøke dei sjølv, då firmaet held/holdt til i Oslo og sjølv så bur eg på vestlandet. Det eg lurar på kva andre fora firmaet, eller personane bak det har blitt diskutert. Kunne vært interesant å utveksla opplysningar. Det er Jankee som nemner at dei er blitt diskutert andre plassar. Eg kjem ikkje til å gje meg før eg har pengane eg har kvar på, eller dei to som står ansvarleg har fått betalingsanmerkningar på seg og fått trekk i det dei måtte ha utbetalt i månaden. Det verste eg veit er folk som prøvar å lure/lurer meg. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 har handlet litt fra dem jeg og...hevet kjøpet på en PC, og da ville Bjørn (daglig leder) gjerne omlevere...unnskyldningene var mange da han skulle levere en ny PC: som at PC'n svidde seg da de skulle teste den-->skyldte på kortslutning, varer som ble borte i posten osv... fikk etterhevert penga mine etter å ha snakket med Bjørn nesten daglig... sist jeg var i kontakt med dem var i fredensborgvn, men tror de har lagt ned nå ja... en ting som er spesielt med butikken er at det sannsynligvis er den enste i verden som "driter" i kundene før se har solgt varen. pleier ofte å være etter salget er gjennomført at du merker hvor dårlig bedriften er på kundeservice, men de var råtne før salget og Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Hei, Siden jeg selv har vært i samme situasjon som trådstarter (og sikkert flere andre), anser jeg det som rimelig å være til hjelp i denne saken. Jeg vet med 100% sikkerhet at daglig leder Bjørn Johan Mariboe driver salg av datarelaterte produkter her på bruktmarkedet til Hardware.no i tillegg til det lite seriøse foretaket Amraam DA. For øvrig hadde jeg en stygg sak mot Amraam rundt januar i år, grunnet manglende levering og tilbakebetaling av penger fra handel (forskuddsbetaling). Daglig leder (Bjørn Johan Mariboe) måtte til slutt gi etter, da det til slutt gikk opp for han at forsøk på bedrageri ikke var spesielt klokt. I min sak kom jeg i kontakt med Bjørn Johan Mariboe sin søster, samt medeier Lars Torkild Karlengen i Amraam DA som tilsynelatende ordnet opp. Dersom du ikke når frem, vil kanskje Forliksrådet være neste skritt å gå. For øvrig har nettbutikken til Amraam PC vært nede i over et halvt år nå, grunnet "lansering av ny nettbutikk", noe jeg personlig tviler på at vi kommer til å få se. Slik situasjonen er i dag, har dessverre daglig leder i Amraam DA virkelig rotet det til. Vi får bare håpe på at han har fått en lærepenge han sent vil glemme. Les gjerne flere webshop erfaringer fra Amraam PC. Lenke til kommentar
The 5 element Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Då var denne saken utav verden for min del. Eg måtte true med inkasso til slutt, og hadde det ikkje vært for at var på reis når betalingsfristen gjekk ut hadde det blitt inkassokrav mot dei 2 som står med delt ansvar. Det har tatt si tid, men eg har fått pengane mine med renter og renters renter, så det gjeld å ikkje gje opp. For min del starta det når eg sendte inn skjermkortet 12.11.03, og vart avslutta igår, 30.10.05, så det er neste 2 år. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Då var denne saken utav verden for min del. Eg måtte true med inkasso til slutt, og hadde det ikkje vært for at var på reis når betalingsfristen gjekk ut hadde det blitt inkassokrav mot dei 2 som står med delt ansvar. Det har tatt si tid, men eg har fått pengane mine med renter og renters renter, så det gjeld å ikkje gje opp. For min del starta det når eg sendte inn skjermkortet 12.11.03, og vart avslutta igår, 30.10.05, så det er neste 2 år. 5089113[/snapback] Bra jobba! Jeg ville gjort akkurat det samme. Gjelder å ikke gi opp mot udugelige mennesker/firmaer. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Då var denne saken utav verden for min del. Eg måtte true med inkasso til slutt, og hadde det ikkje vært for at var på reis når betalingsfristen gjekk ut hadde det blitt inkassokrav mot dei 2 som står med delt ansvar. Det har tatt si tid, men eg har fått pengane mine med renter og renters renter, så det gjeld å ikkje gje opp. For min del starta det når eg sendte inn skjermkortet 12.11.03, og vart avslutta igår, 30.10.05, så det er neste 2 år. 5089113[/snapback] gratulerer! hadde også en sak med dem, fikk aldri Bjørn til å ta telefonen, og han andre hviste aldri noe, så jeg benyttet mine metoder, og fikk tilbake penga de skyldte meg og litt til , og like etter så forsvant butikken Lenke til kommentar
The 5 element Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Butikken er tydlegvis ikkje forsvunnet. På giroen med innbetalinga står denne adressen: Amraam Da, Vikersundg. 28, 3370 Vikersund. Etter eit kjapt søk i telefonkatalongen så fant eg ikkje firmaet eller nokon av dei som står med delt ansvar på denne adressen. Veit difor ikkje om denne er riktig, men dersom ein treng kontakt med Amraam så er det eit forsøk verdt. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Butikken er tydlegvis ikkje forsvunnet. På giroen med innbetalinga står denne adressen: Amraam Da, Vikersundg. 28, 3370 Vikersund. Etter eit kjapt søk i telefonkatalongen så fant eg ikkje firmaet eller nokon av dei som står med delt ansvar på denne adressen. Veit difor ikkje om denne er riktig, men dersom ein treng kontakt med Amraam så er det eit forsøk verdt. 5089252[/snapback] den var tidligere registrert i hønefoss, selv om de drev i Oslo, så kan hende de har endret firmaadressen...ikke vet jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå