Gå til innhold

Trådløs overføring av tv-signaler

XmasB

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha tv på soverommet, men gidder ikke legge kabel. Tenkte derfor å sette opp noe trådløst istedet. Har sett det ligger noen løsninger rundt omkring, fra 500,- og oppover. Men er det noen som har noen anbefalinger? Eller vet om noen tester? Har jo ikke helt troen på de rimeligste, men hvor stor forskjell er det egentlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror det kun er for satelitt-tv. Det var ihvertfall det jeg fikk beskjed om da jeg spurte på el-kjøp.  :hrm:

Hei,

Tror du ska gå å spørge igen! :thumbdown:

Til trådstarter: Ja, de finns i ulike modeller. Fås på Claes Ohlson, Elkjøp, diverse Radio&TV forretninger, databutikker på nettet osv.

Pris er som ofte synonym med kvalitet (bedre sendestyrke, tilkoplinger, mulighet for fjernkontrol).

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Kjøpte en slik trådløs overføringssak fra Clas Ohlson jeg også for 9 mnd siden.

Fungerer rimelig bra. Ingen tekniske problemer så langt. Eneste er at bildekvaliteten virker noe dødt, dvs. litt blassere farger enn med kabel.

Clas Ohlson har forøvrig to utgaver en for bilde og lyd via phonokabler og en som i tillegg har antennekontakt. Begge har ir overføring slik at du f.eks. kan ha en dvd, video, dekoder osv. stående i et annet rom.

Har ikke testet andre løsninger så jeg vet ikke om resultatet er så mye bedre med dyrere utstyr..

Lenke til kommentar

Endte med at jeg kjøpte et sett fra One4All på Elkjøp.Den var satt ned 50%. Med 30 dagers åpent kjøp var det ikke så mye å tenkte på.

Beistet hadde delvis rett, fordi det ifølge norsk lov ikke er lov å sende alle tv-signaler trådløst. Men man kan sende en kanal via en tuner, som oftest en VHS-spiller. Så da var det bare å dra frem den gamle spilleren, og koble den opp i stua. Funker finfint.

Eneste som er faen nå, er at VHS-spilleren slår seg av etter 10 min. Finner ikkke ut hvorfor... Så hvis noen har en VHS-spiller de vil gi bort, let me know.

Lenke til kommentar

Alle videoer slår av tuner delen etter en stund, men på de fleste modeller(har selv testet på 5-6stk) så låser du den på tuner delen ved å holde inne stop knappen på fjernkontrollen. Verdt å prøve i det minste...

Lenke til kommentar
Alle videoer slår av tuner delen etter en stund, men på de fleste modeller(har selv testet på 5-6stk) så låser du den på tuner delen ved å holde inne stop knappen på fjernkontrollen. Verdt å prøve i det minste...

Hei,

Har en Panasonic og en Sony videospiller, som ikke slår av tunerdelen (jeg har ikke låst tunerdelen med stoppknappen).

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Ja, fant ut det med med STOP knappen noen timer etter forrige innlegg. Men nå virker ikke fjernkontroll alltid med den trådløse... Da er det tilbake til elkjøp, og så statse på en litt dyrere modell.

Den forrige var brukt også, til tross for at selgeren sa den ikke var det. Jeg spurte ettersom eksen så litt sliten ut. Elkjøp pleier jo å ljuge om dette, så jeg er ikke overrasket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...