JanX Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg vurderer å kjøpe meg en bærbar til 10000 kr eller mindre. Vil ha kraft til å jobbe med grafikk (Photoshop) og musikk (Reason 3.0). Kanskje litt spilling (Rally). Nå finnes det noen maskiner med Intel Pentium 4 2,8 GHz-3,2 Ghz som jeg har sett hos Dell. Veier rundt 3,5 kg, og er 5 cm tykke. Blir disse veldig varme, og lager mye bråk pga. viftestøy? Hvordan er de å jobbe med når de er så tykke? Noen som har erfaringer med dette? Lenke til kommentar
JanX Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Forresten. Batterilevetid betyr ikke så mye. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Kjøp for all del Maskiner som bruker Pentium M prosessor (ofte brukt i sammen med navnet Centriono), eller AMD 64 Mobile. Pentium 4 som du nevner utvikler mye varme og mye støy. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 At de er tykke har ingenting å si på hvordan de er å arbeide på. Men de maskinene du snakker om lager nok en del støy og varme. Jeg er enig med fyren over at du bør skaffe deg en Centrino basert pc. De er mer stillegående og de pleier også å være en del lettere. Ytelsen er det ingenting å utsette på. Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Hadde Elitegroup G900 med P4 3000 prosessor, makan til møkk når det gjalt temperatur. Helt grei maskin helt til jeg startet et spill. Temperaturen påvirket nemlig skjermkortet som førte til at spillet begynte å hakke noe grusomt. Har nå en Elitegroup G556E 2000 Pentium M med akkurat samme skjermkortet i og det er himla forskjell. Legger du ut 3500,- ekstra får du akkurat samme maskinen som jeg har. Hvis ikke, så får du en helt grei G556 til rundt 10000,- Spec. på min maskin finner du med å trykke på navnet mitt til venstre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå