divemaster Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Temp på PCB 6800GT Jeg bygger en stille maskin, hvor høy temp kan jeg tillate på PCB, før det blir nødvendig å å kjøle ned med en vifte ? Lenke til kommentar
divemaster Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Er det seriøst ingen som har noe info om denne temperaturen ? Lenke til kommentar
divemaster Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 Må si jeg er overasket att det ikke er noen som klarer å svare på dette spørsmålet....... Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Du må nokk ha på vifte uansett. Det kan føre til høge tempraturar vist du ikkje har vifte. Kanskje du kan bruke ein passiv kjølar? Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Du må nokk ha på vifte uansett. Det kan føre til høge tempraturar vist du ikkje har vifte.Kanskje du kan bruke ein passiv kjølar? Han kan jo sikkert mekke en passiv vifte Menne temp på pcb? Det er jo gpu`en og minne du skal kjøle ned, visst d var d du mente(?) Er ikke sikker på max tempen. Prøv og gewgle litt så kanskje du finner noe interessant Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) hvor høy temp kan jeg tillate på PCB Du er klar over hva du spør om? http://www.pcb.no/text.cfm?Id=10-24 Var det derimot PVC du lurte på er grensen 70 grader. Ved 70 grader begynner PVC å gi fra seg korrosive gasser som vil korrodere koblinger og loddinger på alle kortene i PCen. Endret 22. mars 2005 av perpyro Lenke til kommentar
divemaster Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) hvor høy temp kan jeg tillate på PCB Du er klar over hva du spør om? http://www.pcb.no/text.cfm?Id=10-24 Var det derimot PVC du lurte på er grensen 70 grader. Ved 70 grader begynner PVC å gi fra seg korrosive gasser som vil korrodere koblinger og loddinger på alle kortene i PCen. Det der var jo totalt meningsløst PerPyro Har du mye pvc og pcb miljø gifter på ditt Nvidia grafikk kort ? PCB i denne sammenhengen er: PCB = Grafikk kortet med komponenter på. http://www.motiontouch.com/manufacturing/e..._production.asp GPU temperatur bekymrer meg ikke i det hele tatt, jeg bare lurer på hvor høy temperatur resten av kortet og komponentene tåler ? Jeg vet att GPU og Minne trenger kjøling, men dette er DDR3 brikker, så de skal jeg nok klare å holde i sjakk med passiv kjøling,GPU kjøles med vann, men det er andre komponenter på kortet også, som jeg er bekymret over. For hvis jeg fjerner viften som blåser luft over kortet, så stiger PCB temp til bortimot 50 grader celcius. Derfor spør jeg om hvor høy tempratur PCB tåler, før det er fare på ferde..... Endret 22. mars 2005 av divemaster Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) Sorry! Aldri hørt om den benevnelsen før utenom miljøgift, var derfor jeg komenterte det. Endret 22. mars 2005 av perpyro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå