Gå til innhold

Hardware hjelp, studio-pc.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg driver å tenker på hvordan PC jeg skal bygge meg. Jeg skal bruke den hovedsakelig til å spille inn ting på (musikk).

Den skal fungere som et lite hjemme studio. Jeg planlegger å bruke ca. 6000 - 8000,- på det.

Det jeg lurer på er hvilke komponenter som egner seg til slik bruk, det jeg har tenkt på er en intel p4 prossessor med ca. 3, 0 ghz, 1024 ram, et billig skjermkort.

Hovedkort?? Hva er viktig å tenke på der til denne bruken?

Lydkort skal jeg selvfølgelig kjøpe E-mu. Så det er i boks. Men den andre hardwaren lurer jeg på.

Håper dere kan hjelpe meg.

Mvh. h@vra

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antall Webpris Totalt

MSI 915P NEO2 Platinum, I915P,Socket-775 Firew,SATA,ATX,GbLAN,Dual-DDR2,PCI-Ex16

Varenr.: 300817

Lagerstatus: 50-99 stk på lager 1199 1199

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Intel Pentium 4 540J 3.2 GHz Socket LGA775, 1MB cache, BOXED

Varenr.: 305243

Lagerstatus: 100+ stk på lager 1850 1850

Kingston DDR2 HyperX PC5400 512MB CL4 Non-ECC, 675mhz (4-4-4-10)

Varenr.: 304487

Lagerstatus: 7 stk på lager 1329 1329

Asus EN6600GT GeForce 6600GT 128MB PCI-E PCI Express, Tv-Out/DVI-I, Retail.

Varenr.: 303598

Lagerstatus: 9 stk på lager 1699 1699

Samsung SpinPoint P80 80GB IDE ATA/133 8MB cache 7200RPM

Varenr.: 124745

Lagerstatus: 500+ stk på lager 499 499

In-Win S564 Midi Tower ATX Sort/Sølv Kabinett m/350W Power, U/kortleser

Varenr.: 302683

Lagerstatus: 500+ stk på lager 595 595

Miljøgebyr: 0

Totalt: 7171

Ny handleliste:

Lenke til kommentar

Hei!

Det er ikke alt som skal være med, men jeg tenkte jeg skulle begynne å informere meg om disse delene først.

Siden det er disse som har forholdsvis mye å si.

Har du noen råd?

Mvh. h@vra

Lenke til kommentar

Echo MIA MIDI lydkort er det som gjelder for innspilling av musikk til under 2000.

www.sound1.no

Ingen slår Echo lydkort for studiobruk.

Har et sånnt selv, prima lydkvalitet.

STK Aktive Monitorer anbefaler jeg for å mastre musikken din.

Bruker det profesjonellt. :)

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

pr0xy H4xx0r, hva i all verden skal en lydredigeringsPC med et 6600GT-kort, HyperX-RAM og bare 80GB harddisk?

Dårligere skjermkort, billigere RAM, og masse mer harddisk, så blir det litt mer tilpasset behovene hans. Man trenger ikke skjermkort til over 1500,- for å se de fancy lyd-effektene i WMP :p

Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r, hva i all verden skal en lydredigeringsPC med et 6600GT-kort, HyperX-RAM og bare 80GB harddisk?

Dårligere skjermkort, billigere RAM, og masse mer harddisk, så blir det litt mer tilpasset behovene hans. Man trenger ikke skjermkort til over 1500,- for å se de fancy lyd-effektene i WMP :p

hehe, sorry

det holder sikkert med radeon 9200 og 512 crappy ram

Lenke til kommentar

Dårligere skjermkort, billigere RAM, og masse mer harddisk, så blir det litt mer tilpasset behovene hans. Man trenger ikke skjermkort til over 1500,- for å se de fancy lyd-effektene i WMP  :p

hehe, sorry

det holder sikkert med radeon 9200 og 512 crappy ram

Driver man med musikkproduksjon holder det ikke med en crappy 512 brikke.

1GB synes jeg er absolutte minimum. Husk at audiotracks sluker minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...