Anette_ Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Har i det siste fått endel spyware på maskinen min, bruker to profiler og har bare opera på den ene slik at den andre har masse spyware.. Det er et program som klikker helt hver gang jeg er inne på den andre profilen eller gjesteprofilen og jeg har søkt etter det nå og lurte på hvilke filer jeg kan slette? Leste guiden og der stod det: OBS: Du burde være forsiktig med å slette infiserte filer, fordi filene kan være nødvendige for Windows. Du kan eventuelt slette de infiserte filene for så å installere filen(e) igjen fra en Windows-cd. Har tatt en print screen som viser de filene jeg fant, og som dere sikkert ser er noen av de i windows mappa og derfor ble jeg litt i tvil om jeg kunne slette de eller ikke. Var veldig i tvil om dette var riktig sted å poste detta, men håper jeg traff sånn ca. Tusen takk på forhånd til de som gidder å hjelpe meg..! =) Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Alle filene hører til "Media Pass" som tydeligvis er spyware eller lignende, for meg ser det ut som om det ikke vil føre til noe problem av å slette de. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Oki, kan kanskje bare gjenopprette systemet elns hvis det ikke funker? Hva er egentlig er PF fil? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Om ikke du har systemgjenoppretting aktivert går ikke det. Men, jeg søkte på hva .pf egentlig var, og den var ikke på noen av de kjente sidene som forklarer hva ting er, sannsynligvis bare en egen extension som spywaren bruker. Lenke til kommentar
askt Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) .pf-filene som ligger i \WINDOWS\Prefetch er det windows selv som har laget. 'Prefetch' gjør i korte trekk at saker&ting starter kjappere, da visse deler av programmet leses inn i minnet. Godt tenkt av windows, men kanskje litt overengasjert når det hjelper spyware å komme igang raskere.. :!: EDIT: De kan med andre ord slettes. Faktisk, alt innhold i Prefetch-mappa kan slettes, windows vil lage nytt innhold uansett... Endret 17. mars 2005 av askt Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Da lærte jeg noe nytt og, takk for det. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Tusen takk for hjelpen! Da lærte jeg noe nytt også.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå