Gå til innhold

Spyware, hvilke filer kan jeg slette?

Anbefalte innlegg

Har i det siste fått endel spyware på maskinen min, bruker to profiler og har bare opera på den ene slik at den andre har masse spyware.. Det er et program som klikker helt hver gang jeg er inne på den andre profilen eller gjesteprofilen og jeg har søkt etter det nå og lurte på hvilke filer jeg kan slette?

Leste guiden og der stod det:

OBS: Du burde være forsiktig med å slette infiserte filer, fordi filene kan være nødvendige for Windows. Du kan eventuelt slette de infiserte filene for så å installere filen(e) igjen fra en Windows-cd.

Har tatt en print screen som viser de filene jeg fant, og som dere sikkert ser er noen av de i windows mappa og derfor ble jeg litt i tvil om jeg kunne slette de eller ikke.

Var veldig i tvil om dette var riktig sted å poste detta, men håper jeg traff sånn ca.

Tusen takk på forhånd til de som gidder å hjelpe meg..! =)

post-131-1111057928_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.pf-filene som ligger i \WINDOWS\Prefetch er det windows selv som har laget. 'Prefetch' gjør i korte trekk at saker&ting starter kjappere, da visse deler av programmet leses inn i minnet.

Godt tenkt av windows, men kanskje litt overengasjert når det hjelper spyware å komme igang raskere.. :!:

EDIT: De kan med andre ord slettes. ;) Faktisk, alt innhold i Prefetch-mappa kan slettes, windows vil lage nytt innhold uansett...

Endret av askt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...