Gå til innhold

Kjoepe laptop i Malaysia?


kilik

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er paa reise i Malaysia naa og lurer paa om jeg skal kjoepe meg laptop her nede...

 

Har sett litt rundt og fikk provd denne:

 

ASUS Travelmate 3202XCI

Intel Pentium M 1.6 GHz

512 MB RAM

60 GB HDD

ATI Mobility Radeon 9700 64 MB VRAM

XGA opploesning

14.1 skjerm

2xUSB

FireWire

WiFi-kort

DVD-ROM/CD-RW

Baereveske

Optisk USB-mus

Vekt:2.4 kg

1 ars internasjonal ASUS warranty

 

Virket paa meg som en ganske solid maskin, men jeg har aldri eid laptop saa jeg har ikke noe aa sammenligne med. Denne koster 5288 malaysiske ringgit i butikken jeg var i dag, noe som er noyaktig 8461 kr. med tax her nede (utfra dagens kurs). Det hores veldig billig ut, men jeg foler det er en viss risiko med aa kjoepe laptop saa langt hjemmefra...

Noen som har erfaringer med PC'en?

Og hvordan blir det med toll og sant? Kan jeg bli stoppa paa hjemreisen og bli nodt aa betale norsk moms etc.?

Og hvordan blir det naar det er engelsk tastatur? Blir det vanskelig aa faa til de tre siste bokstavene i alfabetet?

Jeg vet forresten ogsaa at de har engelske stromkontakter her, men det maa vel vaere mulig aa faa kjoept adapter eller no hjemme?

 

Ja, har litt daarlig tid naa. Kom med alle mulig innspill dere har...Svarer her om et par dager...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

engelt tastatur er ikke noe stort problem. Enten endrer du bare tastaturtype i windows, pcen vet ikke hva som står oppå tastene ;) eller så får du helt sikkert kjøpt norsk tastatur til den, koster vel ett par tre fire hundrelapper. Garantert enkelt å skifte også. Adapter på stømkontakten skal ikke være noe problem hvis det er engelsk kontakt, eller bare bytte selve kabelen 230v siden hvis den er løs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...