Gå til innhold

Steadycam-funksjon i Premiere Pro

Anbefalte innlegg

Jeg har Premiere Pro(ikke 1.5), og har hørt at det finnes en steadycam-funksjon. Hvor er den?

Og en ting til på sparket: Jeg har også Adobe After Effects 6.0, og har hørt det skal være mulig med eksplosjonseffekter. Er dette en plugin som kan lastes ned, eller er det integrert?

Har deadline til tirsdag, så må ha svar fort!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har også Adobe After Effects 6.0, og har hørt det skal være mulig med eksplosjonseffekter. Er dette en plugin som kan lastes ned, eller er det integrert?

Det eksisterer ingen egen funksjon i After Effects som tryller fram eksplosjoner for deg, dessverre. Programmet har imidlertid gode "key"-funksjoner for blå- og grønnskjermer, så dette gjør programmet anvendelig for slikt bruk. Du må derimot skaffe eksplosjonsopptak selv for å så jobbe videre med dem. Du har imidlertid en effekt som heter "shatter" som kan få objekter til å eksplodere i biter, og "particle playrground" som kan lekes med til du får noe du kan bruke til en eksplosjon.

Hvis du allerede har After Effects og skal stabilisere opptak, se gjerne litt på denne interessante videoen.

Lenke til kommentar
Hvis du allerede har After Effects og skal stabilisere opptak, se gjerne litt på denne interessante videoen.

Det er elendig lyd på den videoen:-(

Alltid irriterende med overkomprimerte filmer. Fikk ikke med meg mye av det han sa, gett.

Lenke til kommentar
Jeg klarte det fint. Hør nøye etter da, folkens. Dessuten ligger hele magien i det innebygde stabilisatorverktøyet. Så lenge du ser hva han trykker på, skal det være lett å få med seg.

Jeg fikk jo med meg essensen - sånnsett var det ikke noe problem. Men at det er overkomprimert er jo utrolig irriterende!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...