Gå til innhold

Jobbe med Studio 9

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å lære meg Studio 9, som jeg synes er et helt greit prg. og har til og med kjøp meg "videoredigering for dummis". Finner ikke alt der og lurer på om noen kan forklare meg hvordan man med enkle grep kan justere fargene på videoen, og hvordan man toner ned lyden på slutten av musikk man legger på filmen.

Endret av Bertram
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke erfaring med å justere fargene med Studio 9, men har erfart at den enklerste måten å fade lyden på, er å bruke tidslinjemodus og justere vulumlinja på den lyden som skal fades nedover. Du setter et punkt der du vil at lyden skal begynne å fade, tar tak i volumlinja helt ved kanten og drar den ned. Alternativt legger du på fading til svart, da fades også volumet ned.

Lenke til kommentar

Det beste stedet du kan lese for å lære deg Studio 9 er i bruker manualen... På side 90 i den norske og på side 88 i den engelske står det om fargejustering. Det er veldig enkelt, du velger "Add an effect to a videoclip" i "Video toolbox". Velg så "Color effects" og du er i gang.

Lenke til kommentar
Det beste stedet du kan lese for å lære deg Studio 9 er i bruker manualen... På side 90 i den norske og på side 88 i den engelske står det om fargejustering. Det er veldig enkelt, du velger "Add an effect to a videoclip" i "Video toolbox". Velg så "Color effects" og du er i gang.

Forsøkte dette, men jeg trenger mer rødfarge i bildene og det fant jeg ikke der :nei:

Lenke til kommentar

X bruker av Studio 9. var så møkkalei av ustabile Pinnacle Studio 9. crashing og merkelige feilmeldinger.

Det jeg likte veldig godt Pinnacle studio 9 for var grensesnittet og utseende.lett og forstå og lett og komme i gang med.

Så jeg var på jakt etter et lignende videoredigeringsprogram men var redd jeg ikke ville finne et videoredigeringsprogram som var lett og komme i gang med og som var lett og forstå for en amatør som meg.

Da fant jeg adobe premiere elements. Det er lett og forstå og lett og komme

igang med. og det er sinnsykt stabilt. programmet har ikke crashet eller oppført seg merkelig eller kommet med merkelige feilmeldinger. hehe

(pinnacle studio 9 går rett i bosset)

takk adobe premiere elements

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
X bruker av Studio 9. var så møkkalei av ustabile Pinnacle Studio 9. crashing og merkelige feilmeldinger.

Det jeg likte veldig godt Pinnacle studio 9 for var grensesnittet og utseende.lett og forstå og lett og komme i gang med.

Så jeg var på jakt etter et lignende videoredigeringsprogram men var redd jeg ikke ville finne et videoredigeringsprogram som var lett og komme i gang med og som var lett og forstå for en amatør som meg.

Da fant jeg adobe premiere elements. Det er lett og forstå og lett og komme

igang med. og det er sinnsykt stabilt. programmet har ikke crashet eller oppført seg merkelig eller kommet med merkelige feilmeldinger. hehe

(pinnacle studio 9 går rett i bosset)

takk adobe premiere elements

Muligens riktig det. Jeg har også hatt diverse crach, men det er nå det prg. jeg har.

Premiere er jo ikke noe man bare finner.

Lenke til kommentar

Går ut i fra at siden du kaller deg Dykkern tar med deg kameraet under vann og sliter med det samme som meg. Rødt forsvinner raskt, og forsøker jeg å korrigere den i Pinnacle ender det med en veldig grovkornet sekvens.

Lys er tingen, og helst masse lys. Har for tiden en 100w lampe med videoreflektor, men kommer nok til å anskaffe en 100w til.

Har du forsøkt rødfilter på grundt vann??

Lenke til kommentar
Muligens riktig det. Jeg har også hatt diverse crach, men det er nå det prg. jeg har.

Premiere er jo ikke noe man bare finner.

Liker ikke hva du antyder :nei:

Hvis du lurte så bestilte jeg programmet fra komplett.no etter at jeg har lest en

del om programmet.

Lenke til kommentar

Ser at det kan missforstås, men det var ikke meningen å antyde noe som helst annet enn at man kan bruke det man har også, selv om det kanskje ikke er optimalt.

Har etter mange timer med Studio 9 lært en del om programmet, og det dekkes stort sett det stadiet jeg er på. Det som irreterer er at det ofte crasher, brenning av plater går feil osv.

Om dette er bedre i Premier vet jeg ikke, da jeg overhode ikke kjenner til prg.

Lenke til kommentar

Jeg likte veldig godt Studio 9 p.g.a utseende,grensesnittet og det er lett og komme inn i det. men Studio 9 er utrolig ustabilt og det crasher mye. Og det er jeg møkka lei at det gjør så derfor var jeg på jakt etter et nytt videoredigeringsprogram men var redd det ikke ville være lett og finne en erstatning for studio 9 p.g.a at det varr ganske lett og forstå Studio 9.Helt til jeg leste om Adobe Premiere Elements, jo mer jeg leste om det programmet jo mer overbevist var jeg at Adobe Premiere Elements var den rette erstatningen min fra Studio 9. Og enda mer overrasket var jeg da jeg fikk Adobe Premiere Elements og begynte og leke litt med det. Det var veldig lett og komme inn i det og forstå programmet pluss at det var veldig stabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...