Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nødvendig hastighet på nettverk ved mp3-streaming

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nå bestilt en Squeezebox2, for trådløs overføring av MP3 samlingen til min HK AVR8500 receiver.

Planen er å ha en media/mp3-server i loftstua, samt å streame innholdet på min Maxtor Onetouch2 300gb harddisk ned til SB`en i stua.

Jeg skal også koble xboxen til Squeezebox`en, slik at jeg også har en løsning når det gjelder bildevisning på min Sanyo Z2 prosjektor.

Blir spennende å se hvordan dette fungerer.

Mer informasjon om enheten finner du på http://www.slimdevices.com/

Prisen blir 317,51$ inkl. porto, da med 20$ i rabatt (FREEPONY er rabattkoden). MVA kommer trolig i tillegg, så totalprisen blir vel ca. 2600 norske kroner.

Har ikke erfaring med slike enheter, så det blir trolig litt prøving og feiling. De starter ikke utsending før 31 mars, så det blir trolig en liten måned og vente.....

Tror dere mitt 11mb. nettverk (D-link 614+, DWL-650+ pcmcia) vil være for tregt for streaming av mp3, eller vil det være en reel gevinst og oppgradere hastigheten til 54mb ?

Endret av mrmattis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

siden du skal bruge xbox til bildevisnig så antar jeg at den er moddet.

hvorfor bruker du ikke bare den til streaming? det gjør jeg og det fungerer utmerket.

kan jo evt. legge mp3'ene over på xboxen så slipper du å bekymre deg for nettverkshastigheten.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg ønsker en løsning som ikke er avhengig av en bildeløsning for å fungere. Grunnen til det er at jeg kun har en Sanyo PLV-Z2 projektor koblet til xboxen, og ikke en tv. Ønsker ikke å bruke xboxen hvergang jeg skal spille musikk, derav min løsning med Squeezebox2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...