Gå til innhold

Oppgradering til socket 754

Anbefalte innlegg

Oppsettet ser kjempefint ut, eneste er at jeg ville ha gått for et DFI hovedkort. Der får du den volten du trenger. Da får du så det holder for penga ;) De fleste s754 stopper på 2.7GHz uansett. Men det er jo litt flakks inne i bildet og ;-)

Det finnes "value ram" med samme chipper som OCZ VX, men de har ikke kommet til Norge... 60prosent sansynlighet for at de er like bra som vx, og 40 prosent sansynlighet på at det er "failed" 3200 VX, dvs de bestod ikke testen (240FSB @ 3.3v 2-2-2)

Mvh Ø.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I følge prisguiden er det ingen butikker som har DFI Lanparty socket 754. Noen som vet om hvor det er å få tak i? Skal vurdere det med rammen. Syns de OCZ brikkene er hakket for dyre, men får se ;)

veit, prøv qxl! :D Få tak i et brukt, dessuten kan du spørre netshop, de er DFI sin levernadør i Norge, skulle ikke være for vanskelig(da får du volten du trenger pluss mye mer! :D

Lenke til kommentar

Fant ikke Lanparty kortet på qxl. Har sendt mail til netshop, men ikke fått svar ennå. Når det gjelder RAM tror jeg det blir Kingston HyperX uansett, siden disse har svært gode timings og er på tilbud denne uken.

Lenke til kommentar
Fant ikke Lanparty kortet på qxl. Har sendt mail til netshop, men ikke fått svar ennå. Når det gjelder RAM tror jeg det blir Kingston HyperX uansett, siden disse har svært gode timings og er på tilbud denne uken.

delnr på value serien er: OCZ4001024WV3DC-K

dette er ram'en du bør søke sammen med det DFI hovedkortet.

Fikk nesten lyst å bygge en slik pc'e selv

Super budsjett :D Men aliakvel kraftig som få ;-]

Lenke til kommentar

Ser nå at prosen på ocz pc3200 VX er satt ned til 2000kr. Så om du får tak i et dfi kort er det ikke så mye å lure på. Tror dfi til s754 kan gi ganske høye spenninger til minnet (3.2v??), med mod av psu klarer den 4v til minnet... Da er VX helt klart å foretrekke.. Kingston hyperX klokker ikke serlig bra på de testene jeg har lest... Hvis du ikke får tak i dfi så er ocz rev2 en av de beste valgene som er tilgjengelige i norge...

skink123: send mail å mas på netshop om å ta inn minnet, det har jeg gjort. Trenger sårt mer minne som klokker bra... Driver selv og bygger en s754 pc med deler jeg har liggende; demo msi hk til 300kr og en sempron 2600+ til 650 kr.. tror det blir en konge surfe pc o.l. skal være helt stille så den kan stå på om natta når jeg sover...

Lenke til kommentar

Netshop har enda ikke svart på mail og har lyst å kjøpe så raskt som mulig. Om jeg ikke får tak i Lanparty kortet hva er det beste alternativet til HK og RAM da? OCZ Platinum R-2 er nesten hakket for dyre :(

Lenke til kommentar

Om ingen har noen kommentarer eller meninger i siste øyblikk, så går jeg for oppsettet i første post. Kingston HyperX modulene skal klare 250MHz med bra timings i følge tester, og hovedkortet har blitt anbefalt av hw.no. Så tror nok dette blir bra :D

Lenke til kommentar

Endra oppsettet i siste øyeblikk og gikk i stedet for følgende fra MPX.no:

ABIT NF8 PRO 775,-

Patriot XBL 1024MB DDR Minne Disse har samme chipper som OCZ brikkene til 2395 og koster bare 1895,-

AMD 64 3000+ 1149,-

Etter å ha sittet hele kvelden å lest tester osv. virker det som om det er dette oppsettet som gir mest for pengene. Meget overklokkingsvennlige brikker fra Patriot, og et billigere, men like bra hovedkort.

Endret av ^ViFtA^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...