Gå til innhold

Oppgradering til socket 754

Anbefalte innlegg

Har fra før:

EPoX 8RDA3+ nForce2 (ustabilt!)

2500+

512MB Twinmos m/winbond

9800 PRO

Q-Tec 550 Watt PSU

Vil gjerne beholde mitt 9800 PRO inntil videre, og kommer derfor mest sannsynlig til å gå for socket 754. Pcen skal brukes til spill, har vannkjøling og maskinen skal klokkes!

Mitt forslag:

Gigabyte K8NSNXP nForce3 1195,- Eventuelt DFI Lanparty om jeg får tak i det.

AMD Athlon 64 3000+ 1150,-

Kingston HyperX 1024MB 400MHz DDR 1750,- Eventuelt OCZ 1024MB Gold VX

MIST, 500W, 20/24 pins 895,-

Total pris: 4990,- + frakt

Vil helst ikke gå noe høyere enn dette :whistle:

Alle forslag og kommentarer mottas med stor takk :yes:

Endret av ^ViFtA^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skal du overklokke? hvis ikke ville jeg gått for litt billigere ram og kjøpt en 3400+ hvis mulig.

Får vannkjøling rimelig snart så skal klokke så langt det går ja ;) Regner med jeg klarer å klokke 2800+ til minst 3500+.

Får se om jeg finner noen tester av den Kingston rammen pr0xy H4xx0r, eventuelt noen erfaringer med klokking av den? Sparer jo en del om den holder mål :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvorfor skal du ha 754? Det er jo så og si gammelt nå.. Gå heller for 939. Da har du mulighet til å oppgradere i fremtiden uten å bytte 50% av innholdet i pc'n din.

Som nevnt har jeg allerede et 9800 PRO som jeg gjerne vil beholde. Har ikke behov eller penger til bedre skjermkort med det første og når jeg en gang trenger nytt så fins det alltids bra alternativer med agp-slot. Regner med det blir en god stund til neste gang jeg oppgraderer (annet enn skjermkort), og da er det sikkert en helt ny socket som er det hotteste.

Men kan jo hvertfall ha i bakhodet at om jeg sparer opp litt så er socket 939 et alternativ ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor skal du ha 754? Det er jo så og si gammelt nå.. Gå heller for 939. Da har du mulighet til å oppgradere i fremtiden uten å bytte 50% av innholdet i pc'n din.

Hvis HK og CPU er 50% av innholdet i boxen så eter jeg hatten min !

Dessuten 754 overtar Socket A med nye Sempron CPUèr så det så...

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Har lest litt tester og erfaringer og har bestemt meg for å gå for Kingston HyperX. Da sparer jeg 650 kroner som heller kan puttes i en 3000+. Mulig den overklokker litt bedre, erfaringer?

Eller gå for en 3400+ og litt billigere RAM, 3400+ har muskler..

Husk at jeg skal overklokke så langt det går. Er det mye forskjell i overklokkings-potensiale til 3000+ og 3400+? Den koster jo tross alt nesten det dobbelte :ermm:

Vil helst ikke gå ned på rammen med mindre det fins et like bra alternativ til lavere pris.

Lenke til kommentar
Har lest litt tester og erfaringer og har bestemt meg for å gå for Kingston HyperX. Da sparer jeg 650 kroner som heller kan puttes i en 3000+. Mulig den overklokker litt bedre, erfaringer?

Eller gå for en 3400+ og litt billigere RAM, 3400+ har muskler..

Husk at jeg skal overklokke så langt det går. Er det mye forskjell i overklokkings-potensiale til 3000+ og 3400+? Den koster jo tross alt nesten det dobbelte :ermm:

Vil helst ikke gå ned på rammen med mindre det fins et like bra alternativ til lavere pris.

Du behøver ikke å klokke 3400+ så mye, den er jo rå @stock:

http://www.behardware.com/art/imprimer/531

Lenke til kommentar
Litt heftig Ram ja, den kjører dual channel hvilket IKKE socket 754 hovedkorta gjør. Kanskje du kunne vurdert en 939 løsning?

Les litt lenger opp så ser du hvorfor jeg heller mot socket 754. Angående dual channel så gir ikke det noen heftig ytelses-boost etter det jeg har hørt.

Joa, men nå har jeg ingen planer om å kjøre @stock heller da :p Overklokkingspotensiale er stikkordet, men om 3400+ klokker mye bedre enn 3000+ så er det jo et bra alternativ. Noen som har peil?

Lenke til kommentar

Joa, men nå har jeg ingen planer om å kjøre @stock heller da :p Overklokkingspotensiale er stikkordet, men om 3400+ klokker mye bedre enn 3000+ så er det jo et bra alternativ. Noen som har peil?

Spørs hvor heldig man er med CPU-steppingen, noen klokker bra, noen dårlig..

Lenke til kommentar
Litt heftig Ram ja, den kjører dual channel hvilket IKKE socket 754 hovedkorta gjør. Kanskje du kunne vurdert en 939 løsning?

Les litt lenger opp så ser du hvorfor jeg heller mot socket 754. Angående dual channel så gir ikke det noen heftig ytelses-boost etter det jeg har hørt.

Det er snakk om at de nyeste ukenr. med s754 3000+ newcastle skal klokke helt vanvitti bra, hvordan skal du klare å gi rammen din 3.3v? Ville heller kjøpt ocz plat rev2 eller lignende da den er best ved lavere spenninger...

skal du vurdere s939 så må det være for at winchestere klokker veldi bra, noe jeg tror det er slutt på nå :( men til gjengjeld skal de nyeste ukene med newcastle 3500+ klokke bra, ellers er forskjellene er minimale bortsett fra pris (og som noen hevder er s939 "fremtidsrettet" noe jeg mener er BS), i mange tilfeller yter faktisk s754 3000+ bedre enn s939 sin 3000+ variant samme gjelder for resten av pr-ratingene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...