Gå til innhold

StyleXP og Samurize (osv); Tar de mye ressurser?

Bone

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjører StyleXP og en liten Samurize -config..

Tar de mye systemressurser? Vil spill o.l bli mye svekket hvis disse kjører?

Foreløpig kjører jeg dem på min bærebare, så der har det kanskje ikke så altfor mye å si (for meg), men jeg skal snart ha meg en ny PC, og da tenkte jeg skulle gjørde det litt "fint" med å få det "ordentlig stilig" i desktopen min.. Men, jeg vil ikke at det skal ødelegge ytelsen min noe særlig så, igjen; Tar de mye systemressurser? Vil de påvirke benchmarks?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har de siste versjonene, og samtidig ikke bruker alt for tunge konfigurasjoner - så vil nok ikke StyleXP og Samurize kreve særlig mye av en ny maskin. Kanskje de vil bruke 10 mb minne, noe som omtrent ikke merkes hvis du har f. eks 512 mb, som de fleste nye maskiner minst er utstyrt med i dag. Cpu bruker de jo omtrent ikke. Men det avhenger av config'ene du bruker, særlig i Samurize. Særlig har jeg lagt merke til at for eksempel den som hele tiden viser deg hva som er på tv, den kan nok bruke 2-3% cpu-kraft + en del minnje. Hvis du da i tillegg har minnemåler, klokke, cpu-måler og de andre tingene som er vanlig i Samurize, så vil du nok merke det på ytelsen. Men som sagt, jo flere og tyngre configs/visuelle stiler du bruker, jo tregere blir det. Programmene i seg selv bruker ikke noe særlig kraft. Da blir dette til slutt et kompromiss mellom hvor fin man vil ha desktopen på den ene siden, og hvor mye ressurser man er villig til å bruke på dette på den andre siden....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...