Gå til innhold

Billigste antivirus til Win2000 Server

Anbefalte innlegg

Vi har en Windows 2000 server stående på kontoret. Denne gjør ikke så mye annet enn å være web/ftpserver med svært liten belastning.

Hva er rimeligste og samtidige effektive antivirus software som kan kjøre på Win2000 server? Vi har ikke budsjett til å bruke 5-6000kr. på en AV lisens til denne maskinen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi har en Windows 2000 server stående på kontoret. Denne gjør ikke så mye annet enn å være web/ftpserver med svært liten belastning.

Hva er rimeligste og samtidige effektive antivirus software som kan kjøre på Win2000 server? Vi har ikke budsjett til å bruke 5-6000kr. på en AV lisens til denne maskinen.

Hei.

Jeg ville egentlig anbefalt å flytte serveren fra Windows 2000 til FreeBSD 4.11, eventuelt 5.3 hvis du trenger støtte for nyere hardware. Web- og FTP-tjenester funker etter alt jeg vet langt bedre under Unix, spesielt hvis du bruker de rette programmene, som i mitt tilfelle har falt på Apache til web og vsftpd til FTP. Med FreeBSD trenger man heller ikke antivirus, da det er en meget sikker arkitektur på filsystemet. Og det beste av alt: FreeBSD koster ikke ett flatt øre, hverken kjøpspris, lisenspris eller oppgradering.

Men hvis du absolutt må tviholde på ett døende operativsystem med en buggliste på størrelse med en større regnskog, kan AVG Antivirus og ClamAv anbefales.

http://free.grisoft.com/ AVG Antivirus

http://www.clamav.net/ Clam Antivirus

Lenke til kommentar
Takker for svar.

Hehe, jo jeg skulle gjerne ha flyttet til FreeBSD  :!: , men det er nok ikke en mulighet her da vi er avhengige av å ha IIS og ASP.NET på boksen.

Hvorfor trenger dere IIS? Apache er mye mer stabilt, koster ikke ett flatt øre og er temmelig lett å adminstrere. Og ja, jeg tror da at ASP.net finnes for FreeBSD.

Uansett, jeg bruker ikke ASP.NET, så det vet jeg ikke stort om. Etter å ha lest litt på FreeBSD-maillinglistene kom jeg fram til noe som het XSP/mod_mono. Kansje Google litt om det?

Endret av Serviset
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...