Gå til innhold

Application Data og Programdata? Språkforvirring..


Anbefalte innlegg

Hei,

Fikk en datakrasj for et par dager siden, og måtte reinstallere windows.

Den windows versjonen jeg hadde installert før krasjet var engelsk, mens den jeg installerte idag var norsk.

 

Jeg har all data før krasjet på backup-taper, og overførte derfor de mest vesentlige dataene. (det vil si ikke filer fra windows/programfiler/i386/etc)

 

Men jeg måtte legge over filene fra Documents and Settings, og det var her problemet oppsto.

 

I den norske versjonen heter ikke mappen Application data, men Programdata, og dette medfører problemer.

 

Jeg har nemlig all data og oppsettinformasjon til Outlook liggende i Application data-mappen, mens nå så er Outllook konfigurert til å se etter filene i Programdata-mappen.

 

Finnnes det noe måte å få konfigurert registeret slik at den leter etter filene i Application data mappa istedenfor Programdata?

 

Håper noen kan hjelpe meg, er litt krise! Bare spør hvis det er informasjon jeg har glemt å nevne som har relevans.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må endre systemvariabelen %AppData% til å peke til den mappen som er riktig for deg. Dette gjøres i registeret.

Husk å ta backup av registeret før du prøver å endre noe. Det kan gå riktig ille om noe går galt.

 

I registeret under

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

finnes en streng med navn "AppData". Den tilhørende verdien kan du endre slik at den peker til mappen du vil ha den til.

En annen streng kalt "Local AppData" er kanskje nødvendig å endre. Noen steder heter strengen "Common Appdata". Ellers kan du søke i registeret etter flere oppføringer.

 

Kanskje er løsningen enklere en dette... har du prøvd å kopiere innholdet i din backup mappe over i den nye?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...