Gå til innhold

PCI og AGP-skjermkort for dual-head funksjon

Julia

Anbefalte innlegg

Hvilket PCI kort bør jeg velge?

ATi Radeon 8500 LE kortet mitt til 1390 fra pcmax har ikke to ramdacs, dermed må jeg få til dualhead på andre måter, nemlig ved hjelp av et pci skjermkort. Noen som har et de kan selge meg? Eller et de anbefaler. Til windows bruk.. SPilingen tar ati'en seg av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dessverre ikke svar på spørsmålet ditt, men lurer på hva slags ATI-kort du har. Jeg vurderer nemlig å kjøpe et slikt et selv, men jeg trodde alle hadde to ramdacs. Er det et "built by ati" eller er det hercules eller annet merke? Jeg trenger nemlig to ramdacs på mitt kort... :smile:

Ang. ditt spm: Hvis du får tak i et Matrox PCI av nyere dato (vet ikke helt om de lages i PCI, eller når de evt. sluttet med det), får du iallefall overlegen bildekvalitet. Og det er vel 2d du hovedsakelig skal bruke andreskjermen til...?

Hva synes du forøvrig om bildekvalitet (2d) på ATI 8500LE-kortet? Har brukt Matrox G400 DH til nå, men lurer på ATI...

Lenke til kommentar

Ja, det blir 2D, eller bruk i windows, programmer og slikt jeg trenger pci-kortet til. Hadde du et matrox til salgs?

ATI sitt er bra på 2D ( bedre enn geforce ) og også bra på 3d syns jeg. Og DVD avspilling er bedre enn geforce. -> min mening!

Skal du bruke to crt-skjermer?

Dette er et built by ATI, ja.

Lenke til kommentar

Julia: Hva får deg til å tro at 8500 kortet ditt ikke har dual løsninger?

Det er en vga kontakt og en dvi kontakt på kortet. Om du hadde kjøpt retail versjonen, hadde du fått med en sånn overgang som gjør om dvi til vga.

Da har du 2 vga utganger og du kan bruke 2 skjermer.(ja, kortet har 2 ramdacs...)

Sjekk testen som hardware.no har gjort. Ramdac=400mhz

Det er mulig å kjøpe en slik overgang løst, men det finnes to dvi standarder på markedet. ATi sin er den som er "unik", mens de andre produsentene har den andre standarden.

Er ikke sikker på hvor mye denne overgangen koster,

men det skader ikke å spørre. Prøv på Clas Ohlson eller Ahrngren.

S-Blazer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...