Gå til innhold

Komponenter til MAME-PC

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har blitt litt hekta på MAME, så jeg ønsker å ha en dedikert PC til dette formålet. dessverre klarer ikke min P3, 500MHz å dra fete spill som f.eks Mortal Kombat. Jeg tenkte å kjøpe noen nye komponenter til en billig penge. Hva tror dere om disse?

Kabinett: Palo Alto PA-700 ATX Miditower

Hovedkort: ASRock K7VT4A Pro Socket A AMD

CPU: AMD Sempron 2600+ 1.833GHz, Socket A

Minne: Memory Corp 512MB DDR PC3200

I tillegg har jeg et gammelt GF440MX kort jeg har tenkt å sette inn. Hvordan blir denne maskinen sett i forhold til en P4 2,5GHz?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke sammenlignes med en Intel 2,5GHz engang.

En Intel 2,5GHz er mye kjappere enn den du skal kjøpe.

Jeg sammenligner en Sempron CPU med en Celeron CPU. Hvorfor vet jeg ikke, har liksom bare blitt slik. En dårligere utgave av XP CPU mao.

Kanskje du kan sammenligne den pc'en med en standard kontor pc. Hvis du først skal oppgradere, gå for noe med litt futt i iallefall. Da blir ikke pengene så "bortkastet".

Lenke til kommentar
tror det skal funke bra med forbehold om hakkin i spill som King Of Fighters, NeoGeo spill etc.

Sjekk forøvrig dette:

http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=mame+cabinet

Christian...

Takk, jeg har sjekket litt rundt på Google, og det ser ut som folk bruker mye forskjellig til MAME (som oftest gamle PC'er de har liggende). Men noen klar oppskrift på systemkrav synes vanskelig å oppdrive.

Jeg vet at alle de spillene jeg liker fungerer helt glatt på min P4 2,5 PC. Derfor tenkte jeg kanskje å kjøpe komponenter med tilsvarende ytelse. Høres det fornuftig ut?

Lenke til kommentar
tror det skal funke bra med forbehold om hakkin i spill som King Of Fighters, NeoGeo spill etc.

Sjekk forøvrig dette:

http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=mame+cabinet

Christian...

Takk, jeg har sjekket litt rundt på Google, og det ser ut som folk bruker mye forskjellig til MAME (som oftest gamle PC'er de har liggende). Men noen klar oppskrift på systemkrav synes vanskelig å oppdrive.

Jeg vet at alle de spillene jeg liker fungerer helt glatt på min P4 2,5 PC. Derfor tenkte jeg kanskje å kjøpe komponenter med tilsvarende ytelse. Høres det fornuftig ut?

Uansett hva du kjøper av cpu og hk i dag vil du få en maskin som klarer alle mame spillene. kjøp deg den maskinen du hadde tenkt til. den er overkill bare den.

Lenke til kommentar
Uansett hva du kjøper av cpu og hk i dag vil du få en maskin som klarer alle mame spillene. kjøp deg den maskinen du hadde tenkt til. den er overkill bare den.

Hmm... Jeg er fortsatt litt usikker...

Men vil du si at den maskinen jeg satte opp er vesentlig bedre enn en P3, 500MHz?

Lenke til kommentar

Dette er helt feil! Det er en mengde spill i MAME som har for lav fps til å anses som spillbart, selv på min PC (Intel P4 2.53 GHz). Dette gjelder dog i første rekke 3D spill av nyere dato. Holder du deg kun til eldre 2D spill (eldre enn år 2000) kan du klare deg med en svakere CPU.

Du kan sjekke benchmarks her Link eller her Link

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok, jeg fant ut at jeg trenger litt mer power enn i oppsettet over. Hva tror dere om følgende oppsett?

MSI K8M Neo-V Socket 754 Hovedkort

Maxtor 80GB DiamondMAX Plus9-FDB IDE HD

AMD Athlon 64 3000+ 2.0GHz HT Socket754

Palo Alto PA-700 ATX Miditower

PC3200-DDR400 DRAM Module

Totalt: 2993,-

Et spørsmål til: Trenger man kjølepasta hvis man kjøper boxed CPU?

Endret av IceCone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...