Gå til innhold

PB 15", 128mb vs. 64mb skjermkort?

Anbefalte innlegg

Hei

Lurte på å kjøpe en PB 15" 1,67GHz og legge til 128mb i skjermkort..(er option på denne modellen).

Men er det egentlig nødvendig med 128mb skjermkort versus 64mb i forhold til ytelse på maskin? Vil det merkes? (annet enn ved ekstern skjerm selfølgelig)

takk

a

Info fra apple sider:

* ATI Mobility Radeon 9700 graphics processor with AGP 4X support and 64MB of DDR SDRAM video memory (15-inch model), 128MB of video memory (17-inch model)

* Dual display and video mirroring: Simultaneously supports up to 1280 x 854 pixels on the built-in display and up to 2048 x 1536 pixels on an external display, both at millions of colors (15-inch model)

* Dual display and video mirroring: Simultaneously supports up to 1440 x 900 pixels on the built-in display and up to 2560 x 1600 pixels on an external display, both at millions of colors (17-inch model)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Mente jeg var ganske klar, altså: jeg er klar over at det vil ha noe å si hvis jeg bruker to skjermer. Så det jeg da spurte om var om det vil ha noe å si for ytelse på maskin? Eller enda klarere, på hvilde områder vil det ha noe å si på ytelse?

takk

a

(jeg jobber på alle områder med min maskin, grafisk, video, lyd, 3D, you name it det meste untatt spill.)

Lenke til kommentar

Du vil merke forskjell når du jobber med 3D eller spiller, vanlig 2D har ikke noe

å si på antall MB. Et av mine beste kort rent fargemessig har bare 16 mb, funke

veldig bra det... Men driver ikke med 3D eller spiller.

OS X krever noe skjermkort minne for å utnytte Quartz optimalt... ville nok

min hatt 128 i OS X (bare for at det skal se noe bedre ut, men du kan jo slå

av det meste av eye-candy)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...