Gå til innhold

Bildet hakker når hj.brent DVD avspilles på stuesp

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om denne havna i riktig forum, men var det beste jeg fant i farta...

Jeg har et lite problem når jeg brenner DVD-filmer. Hvis jeg finner en ferdig-enkoda dvd-film på internett, funker det helt

smertefritt å brenne den, for deretter å se den helt glatt og fint på stue-DVD-spilleren vår.

Derimot, hvis jeg finner en film i DivX, XviD etc. og så gjør den om til DVD-film, brenner den og spilleren den av på Stue-

spilleren vår, "hakker" filmen relativt ofte. Bildet fryser i ett-to sekunder, så går det helt glatt i kanskje 3-4-5 sekunder,

og så fryser det igjen osv.

Jeg har prøvd utrolig mange forskjellige DVD-enkode-program, men alle sammen resulterer i sistnevnte problem.

Noen som kan forklare hvorfor dette fenomenet oppstår, og hva jeg evt. kan gjøre for å få et helt glatt bilde?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personleg brukar eg NeroVision express til det med divx men i det siste har jeg brukt DVD-lab PRO men da må du omkode divxen til Mpeg, og der vil jeg anbefale VirtualDub-MPEG2 ;)

Nero gir sync problem så derfor har jeg brukt virtualdub.

kanskje viss du skifter Codec Pack så forsvinner problemet, fordi når du omkoder spiller du i realiteten av filmen for så å spille den inn på nytt :D

Endret av DArkwIng
Lenke til kommentar

Eg har det samme problemet. Underlig nok ser det ut til at filmar eg sjølv har laga fungerer fint, og omkodede filmer fra xvid fungerer fint når dei emuleres i windvd. Den brente filmen (omkodet fra Xvid) hakker på stuespilleren. Husker ikkje no om den hakker på PCen.

Lenke til kommentar

Jeg synes det virker som det er platene dine. Har du prøvd annet merke/type dvd plater? Jeg har vært borti at Verbatims "photo printable" plater er helt håpløse i min stue-dvdspiller.Samme symptomer som du nevner. Bytta til Verbatim "sølv"plater og problemet er heeeeeeeelt borte.

Endret av Pep
Lenke til kommentar

Bruker noen relativt billige plater av merket "Commodore". Har også prøvd med en SONY DVD-RW plate med samme problemene.

Har ikke muligheten til å teste noen andre plater med det første. Det som er litt rart er at filmer jeg laster ned som ferdig-enkoda image-filer, funker helt fint, uansett DVD-medium.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...