Gå til innhold

Ny AMD 3500+ upgrade, Trenger tips til deler...

Anbefalte innlegg

Skal bruke PC`en hovedsaklig til Bildebehandling, DVD-encoding og noe spilling. Skal bruke en stillegående vifte, og det blir kun moderat overklokking.

Er dette greit alternativ?

AMD Athlon 64 3500+ ''Winchester" 2269,-

Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,PCI-Ex16

1295,-

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched CL2.5 DDRs 979,-

Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 2ns PCI Express,"Ultra/1960PCX GS"ViVo/2xDVI

1595,-

Totalt: 6138,- +porto

-Hvilken CPU-vifte er bra til dette? 20-25db er fint, men ikke for tung...

-Trenger jeg Winchester? Det er +200,- og jeg skal som sagt ikke overklokke mye.

-Kan legge til 1000-2000 hvis nødvendig, er det noe stor ytelse-forskjell å hente?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal bruke PC`en hovedsaklig til Bildebehandling, DVD-encoding og noe spilling. Skal bruke en stillegående vifte, og det blir kun moderat overklokking.

Er dette greit alternativ?

AMD Athlon 64 3500+ ''Winchester" 2269,-

Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,PCI-Ex16

1295,-

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched CL2.5 DDRs 979,-

Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 2ns PCI Express,"Ultra/1960PCX GS"ViVo/2xDVI

1595,-

Totalt: 6138,- +porto

-Hvilken CPU-vifte er bra til dette? 20-25db er fint, men ikke for tung...

-Trenger jeg Winchester? Det er +200,- og jeg skal som sagt ikke overklokke mye.

-Kan legge til 1000-2000 hvis nødvendig, er det noe stor ytelse-forskjell å hente?

Syntes dette virker ganske bra, har noe i likheten selv, bare bedre ram, ville ikke gått med TwinMos,

Lenke til kommentar

Som de fleste sier her er det rammen som det er mest å utsette på. Anbefaler virkelig Kingston hyperx hvis økonomien tillater dette. Har de selv og kan ikke si annet enn svinkjappe greier :)

Hovedkortet har jeg bare positive erfaringer med!

Lenke til kommentar

Kjøpte selv en 3000+ med boxed kjøler. Ble positivit overrasket over den. Til og med ved hardt bruk (spilling) så er det ikke ofte vifta starter og den er så og si lydløs. Tempen min ligger fra 25 til 42 grader. Har ikke overklokket noe enda, men er såpass fornøyd med ytelsen min slik den er at jeg ser ikke behovet.

Lenke til kommentar
Blir AMD 64 3500+ CPU da jeg er avhengig av så rask CPU som mulig innenfor budsjettet.

Kingston HyperX ram`en er nesten DOBBELT så dyr... Hva tjener jeg ytelesemessig med den kontra denne når jeg skal overklokke moderat?:

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

Den rammen og en Newcastle 3500+ er et fint kjøp :] Mye ytelse med minimal "mekking".

Lenke til kommentar
Blir AMD 64 3500+ CPU da jeg er avhengig av så rask CPU som mulig innenfor budsjettet.

Kingston HyperX ram`en er nesten DOBBELT så dyr... Hva tjener jeg ytelesemessig med den kontra denne når jeg skal overklokke moderat?:

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

Den rammen og en Newcastle 3500+ er et fint kjøp :] Mye ytelse med minimal "mekking".

Greit at det er et fint kjøp, men jeg lurer litt på hva jeg får igjen i forhold til hva jeg gir...

Samme med skjermkortet. Er 6600GT bra nok til spillene som kommer i 2005?

Lenke til kommentar
Tror jeg ville ha luktet på x800XL, dessuten må du huske på at det kommer nye skjermkort til sommeren. Bare ha det i bakhode, men de starter gjerne på 5k :D

Hvilke skjermkort kommer til sommeren?

Hva er forskjellen på 3500+ Newcastle og 3500+ Winchester?

Lenke til kommentar
Tror jeg ville ha luktet på x800XL, dessuten må du huske på at det kommer nye skjermkort til sommeren. Bare ha det i bakhode, men de starter gjerne på 5k :D

Winchester holder seg vel lettere avkjølt enkelt forklart... noe som gjør den mer gunstig til overklokking (correct me if im wrong).

Lenke til kommentar

Winchester holder seg vel lettere avkjølt enkelt forklart... noe som gjør den mer gunstig til overklokking (correct me if im wrong).

riktig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...