Jail Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Har tenkt å dele internett med 2 datamaskiner eller flere i trådløstnettverk på romsås. Det er kun en IP per bolig. Et nettverkspunkt i leiligheten. Hva slags utstyr trenger jeg ? Er det enkelt å dele ut intern ip'er med en ruter ? Jarle Lenke til kommentar
hogmann Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Hei! Jeg bor på Romsås, kjører trådløst hjemme. Det eneste jeg har, er en trådløs ruter koblet i nettverkspunktet du referer til. Ikke noe problem med Smartcall det hvertfall. Det med intern IP skulle heller ikke være spesielt vanskelig. Ruteren gjør vel i bunn og grunn det automatisk. Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Med en trådløs-ruter har du alt du trenger. (Bortsett fra trådløse kort til pc'ene så klart.) Bare husk å sikre nettet ditt med kryptering og slå av SSID-visningen på nettverket ditt (Les manualen til ruteren). Mye usikrede trådløse nett på Romsås. Lenke til kommentar
Jail Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Da har jeg fått svar som jeg ønsket. Takk så mye Lenke til kommentar
SidVicious Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Jeg også bor på romsås. Kjøpte meg en netgear trådløs ruter. Den greide ikke å få signal engang fra veggkontakten. Måtte på biltema og kjøpe en switch i tillegg og bruke den imellom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå