Gå til innhold

Hvordan skal jeg forstå skjermkortene?

drde

Anbefalte innlegg

Heisann.

Er en middelserfaren laptop eier. Min Dell Inspiron 8200 begynner å bli litt gammel, så jeg er ute og titter litt.

ser det er kommet nye skjermkort til bærbar. MXM fra nVidia feks.

Hvordan skal jeg forstå disse kortene og de med delt minne? på hw.no sin sider er det testet en Latitud D610 og der kommenteres det at de nye gfxkortene ikke trenger mye minne for de henter resten fra hovedminne. Hva betyr egentlig dette? Liker å spille CS inni mellon og da er det greit å vite om de nye kortene kan dra det igang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CS krever så lite at den nye gfx løsningen som kommer med "Sonoma" skulle fungere utmerket. For andre FPS spill (Doom3, HL, osv) er den integrerte løsningen i Sonoma ikke god nok, og sannsynligvis heller ikke de første pciexpress løsningene , for spilling av slike spill anbefales det etterhvert gode gamle 9700 kortet fra ATI, fortrinnsvis med 128 MB RAM.

Endret av Filla
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Okey.

Men jeg er ikke så glad i å spille lenger. Hvilket kort bør jeg ha til surfing, fotoalbum og litt redigering av bilder, se filmer og gjøre skolearbeid?

Vekt er blitt viktig plutslig.

Hørt at intel sitt innebygde gfx er dårlig, men det nye chipsewttet ordner dette

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...