corcky Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Det er meget god OC, men husk også at det ble brukt fasekjøling. CPU temp var vell omtrent -40 grader.. De fleste winnier vil eg tro kan klare underkant av 3GHZ eller mer med den temperaturen. De fleste winnier har "cold bug" dvs no boot med fasekjøling. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 cold bug? Blir den for kald? Trodde ikke det gikk an før du kom på _EKSTREMT_ lave temperaturer (langt under 100 grader). Noen som kan forklare meg dette? Ser ut til å være en meget god overklokker. Hadde ikke hatt noe som helst imot en a64 på samme klokkefrekvens som moderns p4 Herr Brun Lenke til kommentar
corcky Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 cold bug? Blir den for kald? Trodde ikke det gikk an før du kom på _EKSTREMT_ lave temperaturer (langt under 100 grader). Noen som kan forklare meg dette? Akkurat.. Er det som er cold buggen. At den nekter å starte opp når det blir litt minusgrader. På xtremesystems så sier de at så lite som 1 av 5 winnier takler kulde. Nyere nVidia kort har samme problem. Venice derimot ser ut til å like minusgrader. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 ahh, visste ikke at den ble kjølt med fasekjøling. Trodde den lå på på +40C over hele frekvensregisteret 2.4-3.3 Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 ahh, visste ikke at den ble kjølt med fasekjøling. Trodde den lå på på +40C over hele frekvensregisteret 2.4-3.3 Haha, det hadde vært kos Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Stemmer det at Venice ikke er MP låst Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Stemmer det at Venice ikke er MP låst Jeg vil tro at de også er låst oppover, og at kun FX-serien blir helt ulåste. Har ikke hørt noe annet, ihvertfall. Men når man ser på HTT-potensialet til NF4-kortene, er vel ikke dette verdens største problem... Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Nå ha dem klokket en 3500+ VenIce til 2.95 Ghz på 1.4 vCore på XS Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Akkurat.. Er det som er cold buggen. At den nekter å starte opp når det blir litt minusgrader. På xtremesystems så sier de at så lite som 1 av 5 winnier takler kulde.Nyere nVidia kort har samme problem. Venice derimot ser ut til å like minusgrader. Noen her som faktisk vet HVA som skjer, altså HVORFOR den ikke starter, ikke bare at den ikke starter når den blir kald. (sorry for off-topic.) Herr Brun Endret 28. mars 2005 av Herr Brun Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Har vell kanskje noe med at transistorene (?) ikke leder/virker på slike temperaturer ? Sikkert noen som kan utdye dette mer.. Lenke til kommentar
KusaRS Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Har vell kanskje noe med at transistorene (?) ikke leder/virker på slike temperaturer ? Sikkert noen som kan utdye dette mer.. Hvorfor skulle det være noe forskjell for transistorene på en winchester kjerne? Hvis dette "cold-bug-et" faktisk er sant, vil jo da problemet fortsatt være der på venice kjernene, siden de nesten er identiske?! Vi trenger noen smarte artikler her... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hCbNt6w4Pq Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Sitter bare på en vanlig AMD 64 3800+ jeg..funker fett! Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Sitter bare på en vanlig AMD 64 3800+ jeg..funker fett! Har du klokket da? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Joda imponerende, men for folk som allerede kjører på 2.7 Ghz ++ med sin A64 så ser jeg ikke noe poeng å bytte til Venice. Hvis du ser på CPU-Z fra screenshots, står det at den støtter SSE3. Kanskje ikke så voldsomt viktig, men det er da en forbedring... Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Sitter bare på en vanlig AMD 64 3800+ jeg..funker fett! kremt vanlig og vanlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå