Gå til innhold

A64 3800+ Venice sniktitt

kjaks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal kjøpe athlon64 system i april. Tenkte jeg skulle kjøpe 939 3000+/3200+ winchester siden winchester serien er gode overklokkere. Burde jeg heller vente på venice? Eller vil jeg begå en stor tabbe da? :p, regner med disse prosessorene blir å koste flesk til å begynne med? Vil det komme noen under 2800+ hastighet?

Endret av Jabbala
Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe athlon64 system i april. Tenkte jeg skulle kjøpe 939 3000+/3200+ winchester siden winchester serien er gode overklokkere. Burde jeg heller vente på venice? Eller vil jeg begå en stor tabbe da? :p, regner med disse prosessorene blir å koste flesk til å begynne med? Vil det komme noen under 2800+ hastighet?

Tenker de kommer til å havne på de samme prisene som nå, er jo akkurat det samme som når winchester tok over for newcastle :)

Lenke til kommentar
Hva, nå er ikke jeg med.  :blush:

Venice? 65nm cpu?

Venice er bare en ny stepping av 512KB Athlon64 kjerna. SSE3 instruksjoner, forbedret minnekontroller og tweaket for høyere hastighet. Fortsatt 90nm.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Tror nok 754 blir borte ganske snart. ser ikke noe grunn til at amd fortsatt skal produsere noe av denne soketen

Eeeh en grunn til å beholde den kan jo være at sempron skal fases over til s754 fra Socket A i følge AMD selv. Så at s754 er på vei ut er rett og slett feil. Uansett svarte du ikke på spørsmålet mitt om Venice kommer utelukkende til s939.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...