Gå til innhold

Går det an å spille nå?!


Anbefalte innlegg

danno_o, Du har helt rett i det :)

MMORPG-spillere klager mye og blir fort irritert, det er lett å se hvor avhengige forskjellige folk er.. Dess mindre tid det tar før de blir utålmodige når de ikke har tilgang til spillet og dess mer irriterte de er kapable til å bli pga det spillet = hvor avhengige de er.

Jeg er glad jeg ikke er så avhengig at jeg blir irritert, thats for sure, jeg føler meg heldig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hehe, huff.. jeg er så avhengig :(

Jeg har lvl 21 etter 1 uke i dag. :p

Huff huff.

Jeg var level 20 første dagen >_>

Hvordan har du klart det!?!?!? :ohmy:

 

Edit: Fant ut at vi må være litt mer on topic.

 

 

Min realm sunstrider er fremdeles nede!!!

Endret av danno_O
Lenke til kommentar
Det er faktisk mange som klager over "manglende" informasjon fra Blizzard Matsje, og du er også en av de mange som er irritert over dette... Det dere ønsker at Blizzard skal komme med unnskyldninger hver gang noe går galt.. Kanskje skal de finne noen å skylde på og?

Tenk deg de som spiller CS og alltid har en unnskyldning klar når de dør, aldri er det deres egen feil, alltid skylder de på noen andre.. Er det slik du vil ha Blizzard?

Kanskje du vil høre Blizzard skylde på noen ukompetente latsabber og gi disse sparken? Kanskje du vil høre de si at serverene ikke takler den uventede belastningen og er i ferd med å oppjusteres kraftig?

Det er mye som skjer bak teppet, men jeg tror ikke Blizzard kommer til å prøve å "roe ned massene" ved å gi "informasjon" som du sier, eller unnskyldninger som det egentlig er.

Et helt annet syn på hele problemet kan være at det er hackere, motivert av betaling eller personlig hat mot Blizzard som prøver å knuse serverene og gjøre kundemassen mest mulig ufornøyd. Isåfall hadde ikke jeg røpet "vulnerabilities" om jeg var Blizzard.

Det er mye som skjer bak teppet, vi har lov å spekulere litt men det er ikke nødvendig med overdreven irritasjon.. De er mennesker og de gjør sitt beste.

Uansett, Blizzard har i alle år vært en spillprodusent jeg og mine venner har berømt, alltid gledet oss til hvert nye Blizzard spill. Ikke bare blir alt de lager uvanlig bra spill men servicen har alltid vært bra og. Etter snart et tiår med bare positiv innsats for oss spillintereserte tror jeg ikke Blizzard bare plutselig har vendt oss ryggen og skal tappe oss for mest mulig penger, de har alltiv tjent på den massive og glade kundemassen sin så hvorfor skuile de endre strategi nå?

 

Blizzard jobber med saken, "pubic excuses" avdelingen deres er nedprioritert, feil blir fikset. Hver gang en feil blir fikset er det en mindre feil som trenger å fikses senere. Rolig, det ordner seg :thumbup:

Nei for å roe ned massene er bare dumt :roll:

Mye bedre å la blizzard ignorere alle de som har login problemer og la de bli helt ville av frustrasjon pga total mangel på svar/service. Ikke sant?

 

Folk har ringt til dem men blir bare ignorert, ikke så lett å holde hodet kaldt da?

 

Det at blizzard kan si noen ord om saken har da ingenting med å klage på noe/noen

Lenke til kommentar

Blizzard trenger da ikke å komme med noen unskyldning, men info vil vi ha.

 

Koster ikke Blizzard mye å poste en liten post med info, som eks. inneholder estimert tid på å fikse det. estimert tid, med margin ;)

 

1000`vis av kunder, betaler for å game, noe vi ikke får gjort.

At man skal måtte ha en hel avdelig for å utarbeide en liten post med info er ikke tilfellet.

Lenke til kommentar

Estimert tid? Skal de gjette hvor lang tid det tar? At feilen som trenger å rettes på er der idetheletatt var helt uforutsett, den skulle jo egentlig ikke vært der. Når feilen fikses på er det minst like mye som kan gå galt igjen, masse uforutsette ting kan skje, dessuten tar det tid å finne ut hva feilen er.

Jeg klarer ikke engang å vite hvor lang tid jeg bruker på lekser, heller ikke når jeg kommer til å begynne på de, så jeg har forståelse for at de ikke vil gjette når feilen er fikset for så å oppdatere (endre) dette tidspunktet flere ganger for dagen.

Lenke til kommentar

Det er snakk om estimert tid, i de tilfellene de har overblikket.

Det er ofte mulig å estimere tid i tilfeller hvor de har overblikk.

 

Det er ikke snakk om gjetting.

Brenner serveren(e) opp, og de må fikse en ny en, installere osv.

Da tar det mer enn 2t.

Ryker noen disker, er det ganske konkret hva som må gjøres.

 

 

Var du forresten uenig i at Blizzard ikke trenger en hel avdelig til å utgi info?

 

 

Hadde jeg møtt opp til en kino forestilling, og ikke blitt sluppet inn, men heller ikke fått info om annet enn at det er ett problem..... hadde ikke ventet lenge før jeg skulle hatt pengene tilbake og stukket.

Lenke til kommentar
Estimert tid? Skal de gjette hvor lang tid det tar? At feilen som trenger å rettes på er der idetheletatt var helt uforutsett, den skulle jo egentlig ikke vært der. Når feilen fikses på er det minst like mye som kan gå galt igjen, masse uforutsette ting kan skje, dessuten tar det tid å finne ut hva feilen er.

Jeg klarer ikke engang å vite hvor lang tid jeg bruker på lekser, heller ikke når jeg kommer til å begynne på de, så jeg har forståelse for at de ikke vil gjette når feilen er fikset for så å oppdatere (endre) dette tidspunktet flere ganger for dagen.

Det er like fullt irriterende at de ikke engang nedlater seg til å fortelle oss hvorfor feilen oppstår. Det hadde også vært en fordel om de opplyste om feilen på wow-europe, slik at alle som oppdaget feilen ikke hadde trodde de var alene og opprettet en ny tråd på det offisielle forumet...

 

Men det er åpenbart at Blizzard ønsker å tie ned saken i størst mulig grad, i alle fall så lenge det så ut til å være mulig, slik at nye potensielle kunder ikke blir skremt fra å ønske seg spillet...

 

Det burde strengt tatt være mulig å ha mennesker nok til å rette slikt i anstendig tid når så mye penger strømmer inn... men så ville det vel kanskje gå på bekostning av overskuddet.

Lenke til kommentar

Hva kommer det av at du er en slik " Blizard-elsker dem uansett hva de gjør " fan Pycnopodia? Hvis de hadde wipa serverne uten varsel hadde du nok kommet opp med noen gode argumenter for det og, uten tvil. OK, vi vet hva du har å si nå, hvis du ikke har noen nyttig info please ikke skriv mer i denne tråden. takker på forhånd.

 

Poenget er. Jeg bataler for å spille -> Vil kunne spille/bli opplyst om når jeg kan forvente å spille. Spillet har vært ute i usa en god stund , de burde være forberedt på alle mulige situasjoner.

Lenke til kommentar
litt info fra det tyske forumet

 

Står litt info der, som ingen andre har fått, at de har store problemer med login server(ene) og at det er høyeste prioritering. Godt å endelig vite noe. Nå må vi bare vente.

 

/silly (i have this idea about a great movie. Its about two gnomes that find a bracelet ..)

ok. Da vet vi hvertfal dèt :D

 

Man ser først nå hvor avhengig man er blitt av dette spillet. Damn. :whistle:

Lenke til kommentar
Det er snakk om estimert tid, i de tilfellene de har overblikket.

Det er ofte mulig å estimere tid i tilfeller hvor de har overblikk.

 

Det er ikke snakk om gjetting.

Brenner serveren(e) opp, og de må fikse en ny en, installere osv.

Da tar det mer enn 2t.

Ryker noen disker, er det ganske konkret hva som må gjøres.

 

 

Var du forresten uenig i at Blizzard ikke trenger en hel avdelig til å utgi info?

 

 

Hadde jeg møtt opp til en kino forestilling, og ikke blitt sluppet inn, men heller ikke fått info om annet enn at det er ett problem..... hadde ikke ventet lenge før jeg skulle hatt pengene tilbake og stukket.

De har mistet overblikket for lenge siden, det skal være nok servere til alle men Blizzard har hatt for dårlig begrensning på serverene sine.. Bare sluppet inn folk på servere som allerede var iferd med å bli overfylt, mens det samtidig virker som at folk ønsker seg inn på de mest overfylte servere og registrerer seg på disse med fullt overlegg.

 

Når noe går galt er første prioritet å finne feilen, hvis de vet at en disk er gåen og må byttes kan de få en tekniker til å si en "educated guess" på når det vil være ferdig. Men feilen må finnes først.. Skal du estimere hvor lang tid det tar må du regne med å gjette mye.

Hvis jeg tukler med bilen din så den ikke virker og du ikke får start på den når du skal på jobb imorgen kan jeg ringe deg og spørre når du er ferdig med å fikse bilen.. Det kan ikke du vite før du har funnet feilen, det kan ta alt fra 5 minutter til 5 uker så du må svare "Vet ikke" eller "Så snart som mulig". Når du oppdaget at jeg koblet fra batteriet ditt kan jeg spørre igjen hvor lang tid vil det ta før bilen din virker. "Ca 2 minutter" kan du svare da.

Ca 2. timer kan Blizzard si neste gang de har problemer.

 

Men, tilbake til bilen din, det går 2 minutter mens du plugger til batteriet ditt og prøver å starte bilen - men heller ikke nå får du start på den. Feilen var mer omfattende enn du hadde håpet på, ikke bare hadde jeg plugget fra batteriet ditt jeg hadde stjålet det og plasset et identisk men helt flatt batteri under panseret ditt. Du må skaffe et nytt bilbatteri og foretå en fullstendig gjennomgang og kontroll av bilen siden det kan være mye annet galt med den - du var ikke så heldig at du oppdaget alle feilkilder med en gang. Bensinen var tappet ut, bremsevæsken borte, luft tappet fra dekkene..

Du finner ut dette vil ta mye mer enn 2 minutter å fikse, neste gang bilen din ikke virker og noen lurer på når den virker igjen sier du kanskje "Så snart som mulig"

 

Skal Blizzard gi noen informasjon til brukerne må de først ha informasjon, de må vite hva som er galt før de kan opplyse om hva som er galt.

 

asad, "Hvis de hadde wipa serverne uten varsel hadde du nok kommet opp med noen gode argumenter for det og"

Selvsagt, hadde alle serverne blitt restartet kunne jeg og alle kompisene mine begynt på nytt på samme server, nå spiller vi omtrent på hver våres server.

 

Matsje, Det står at de har problemer, noe mange av oss allerede har merket, det står de jobber med saken, noe iallefall jeg har gjettet, og det står de er lei seg, noe mange begynner å bli lei av å lese.

Lenke til kommentar

ut av den linken fikk du bare med deg " at de har problemer" ? Les en gang til

 

Hvis det var plutselig server wipe og du ser positivt på dette fordi du kan da spille på en annen server sammen med kompisene dine, som du allerede kan når som helst, er ikke et argument.

Endret av Matsje
Lenke til kommentar

De kan forsvares så mye som noen her vil , MEN, hvis alle spillere hadde gått i "spille streik" og boikottet WoW på grunn av alle nedetidene i det siste, så hadde nok Blizard fått ræva i gir fortere enn èn kan stave NO CASHFLOW, og fikset feilene på 1 time.

Lenke til kommentar

Har blizzard noengang kommet med noen estimert tid?

Så de har aldri møtt på samme problemene?

 

Du svarte forresten ikke på spørsmålet nå heller nei.

Nå har du forandret argumentet " til at de må ha informasjon.

Så du tror virkelig ikke de har mer informasjon? (til den generelle bruker, ikke ikke noe yber teknisk jeg skriver om her)

 

La oss nå se om Blizzard kommer med noe mer info før problemet er fikset.

Tviler.

 

 

 

Jeg har selv ingen mega trang for tids estimering, da jeg vet hvor masse feilfaktorer det er. Så ikke prøv å vinkle det til at det var hovedpoenget i posten hvor jeg tok det opp. At det er umulig for dem å komme med, er feil.

 

Skulle det dukke opp andre problemer kan man jo informere om dette også, og eventuellt estimere tid om man har grunnlag for det.

Endret av genesis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...