Gå til innhold

tips til konsoll-kjøpere

xstian

Anbefalte innlegg

Hehe.

Lefdal selger xbox til 1990 kroners. :grin:

Det må da være genialt billig?

Så jeg kjøpte en, og jeg må si jeg er imponert over grafikken kontra den bleke ps2.

Velvel.

Det skulle vel ikke være noen tvil om hva man kjøper hvis man skal kjøpe seg konsoll i dag.

.xstian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvorfor skulle det ikke være tvil da? er man ute etter grafikk er det ikke tvil (xbox), men hvis man ser bortifra grafikken blir det mye tvil. noen liker best spillene til ps2, noen liker best spillene til xbox og noen likere best spillene til gamecube - slik er det.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-29 13:14, El_PoLLa skrev:

hvorfor skulle det ikke være tvil da? er man ute etter grafikk er det ikke tvil (xbox), men hvis man ser bortifra grafikken blir det mye tvil. noen liker best spillene til ps2, noen liker best spillene til xbox og noen likere best spillene til gamecube - slik er det.

Noen som har skjønt det

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-29 15:37, akinesia skrev:

Quote:

Den 2002-06-29 13:14, El_PoLLa skrev:

Noen som har skjønt det

Hmm. Joda.

Men jeg tenkte litt på hvor lenge den varer også jeg da. Xbox er vel en del hakk lenger fremme enn ps2?

Uansett - dette er jo en halvreligiøs ting for enkelte, så det er bare å holde kjeften sin, virker det som. Men husk - hadde det kun vært spillbarhet vi så etter hadde vi sittet der med støgge, men herlige gamle møkkamaskiner med ræva grafikk og lyd. Heldigvis er det noen som tør å se fremover. :smile:

.xstian

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-01 01:52, xstian skrev:

Men husk - hadde det kun vært spillbarhet vi så etter hadde vi sittet der med støgge, men herlige gamle møkkamaskiner med ræva grafikk og lyd. Heldigvis er det noen som tør å se fremover. :smile:

.xstian

Nettopp!!!

Når PS2 fans sier at de ikke gidder å vurdere Xbox bare fordi den ikke har nok AAA spill, faller jo hele argumentet deres sammen.

Hvorfor kjøpte de seg PS2 i utgangspunktet???? De kjøpte seg PS2 fordi de forventet bedre grafikk!! Hadde de kun vært ute etter spill med bra gameplay, kunne de vel for h*lvete bare ha sittet der med PS1. Den har jo NOK med spill.

Dessverre er det ganske få som ser dette poenget, og mange er jo så totalt blåst at de ikke skjønner at argumentet deres smuldrer bort.

Så til alle dere som PS2 eier (El_Polla) som sier at grafikk ikke er alt og at gameplay er viktigst, hvorfor i svarte f.... kjøpte dere PS2??????????

La meg høre det....."ja, fordi vi ønsket bedre grafikk"... PUTA

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Jc-g på 2002-07-01 12:20 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Jc-g på 2002-07-01 12:21 ]

Lenke til kommentar

Noe som er litt kjipt med xbox er kontrolene og konsollen, Begge er store og klumpete. Og desuten må man betale yteligere 400-500 kr for DvD fjernkontrollen, slik at du kan se på DvD (uten går bare ikke :sad: )

Det er et litt svakt utvalg av spill også.

Men grafikken kan man vel ikke klage på...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-01 14:07, Dj_eLmO skrev:

Noe som er litt kjipt med xbox er kontrolene og konsollen, Begge er store og klumpete. Og desuten må man betale yteligere 400-500 kr for DvD fjernkontrollen, slik at du kan se på DvD (uten går bare ikke :sad: )

Det at selve konsollen er stor og trasig, plager meg ikke så mye, egentlig. Kontrollen er større en de andre, men ligger overraskende godt i hendene.

Vanesak det der også, tror jeg.

Men dvd-trikset suger, ja.

Spill kommer som bananer i lange baner. Det er bare litt vanskelig for norske importører å få ut fingern virker det som... :sad:

.xstian

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-01 14:07, Dj_eLmO skrev:

Hmm... vel, microsoft har jo nettopp lansert Controller S. Den er mye mindre og passer kanskje bedre til de med små hender. Personlig synes jeg den originale kontrollen er genialt bra. Den sitter som støpt, og forcefeedbacken er best av samtlige kontroller jeg har prøvd. Den kjennes ikke ut som den mobil-vibratoren som sitter i PS2 kontrollen. Den rister virkelig, men er også så finnyansert at du merker når bakenden på bilen sladder evt. kommer over på annet banedekke. Merkelig at ingen har nevnt dette i anmeldelsene av Xboxen. Det ser ut som om man bare er interessert i å finne negative ting.

Når man kommer til utseendet på selve konsollen, så er jo det en helt personlig sak. Jeg mener at den passer perfekt inn i et stort stereoannlegg, i motsetning til GC. MEN HALLO, DET ER VEL FOR F.... IKKE KONSOLLEN MAN SITTER Å GLANER PÅ NÅR MAN SPILLER!!! Det er vel heller hva den kalrer å vise frem på TV'en, og der er Xbox on top.

Fjernkontrollen som man må kjøpe for å kunne spille av DVD'er er et sliept triks. Men hvem vil egentlig ha en DVD spiller uten fjernkontroll? Besides, DVD spilleren til Xbox er ufattelig mye bedre enn PS2 sin. Når man spiller av DVD'er på PS2 (hvis den i det hele tatt vil lese DVD-palten), så er det VHS-kvalitet. Xbox faktisk kan sammenliknes med en selvstendig DVD-spiller til ca 4000,- På PS2 ser bildet ultra j*velig ut hvis du bruker RGB kabel. Det gjør det ikke på Xbox, der blir bildet enda klarere...:grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-01 17:12, Zarato skrev:

Kan noen vennligst stenge denne tråden før den ender i flaming som alle de andre?

Er dette det eneste du klarer å si? Hvem er alle de andre?? Kom med argumenter for at denne tråden skal stenges. Klarer ikke å se at det er så mye usaklig som står her, med mindre du er PS2 fanboy og har på Sony briller. Patetisk!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-01 15:45, Jc-g skrev:

Fjernkontrollen som man må kjøpe for å kunne spille av DVD'er er et sliept triks. Men hvem vil egentlig ha en DVD spiller uten fjernkontroll? Besides, DVD spilleren til Xbox er ufattelig mye bedre enn PS2 sin. Når man spiller av DVD'er på PS2 (hvis den i det hele tatt vil lese DVD-palten), så er det VHS-kvalitet. Xbox faktisk kan sammenliknes med en selvstendig DVD-spiller til ca 4000,- På PS2 ser bildet ultra j*velig ut hvis du bruker RGB kabel. Det gjør det ikke på Xbox, der blir bildet enda klarere...
:grin:

For å få lov til å spille av DVD filmer må MS betale en lisens til DVD consortium noe som ville ha gjordt produktet dyrere.

Siden det er langt ifra alle som bruker en spill konsoll til DVD film så er det - etter min mening - løsningen til Sony som er sleip.

[ Denne Melding var redigert av: MistaPi på 2002-07-02 01:02 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-01 20:26, MistaPi skrev:

For å lov til å spille av DVD filmer må MS betale en lisens til DVD consortium noe som ville ha gjordt produktet dyrere.

Siden det er langt ifra alle som bruker en spill konsoll til DVD film så er det - etter min mening - løsningen til Sony som er sleip.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: MistaPi på 2002-07-01 20:27 ]</font>

Det var nytt for meg, og "legetimerer" i så fall at MS tar seg betalt for fjernkontrollen.

Lenke til kommentar

Quote:

Kan noen vennligst stenge denne tråden før den ender i flaming som alle de andre?

Denne tråden er, iallfall enda, delvis seriøs og med "gode" argumenter. Hvorfor X-box trenger fjernkontroll etc. er også blitt tatt opp her noe som slettes ikke alle vet(viste).

Det er blitt sagt før, og et søk her på forumet gir mange svar på alt dette, men konsoll-krigen er ikke så ille som tidligere derfor lar jeg denne tråden "leve". Så får vi se om det kanskje ikke blir diskutert saklig her framover.

PS: Hold diskusjonen slik ellers blir jeg nødt til å stenge!

Kos dere :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-01 23:55, bic-judge skrev:

Quote:

Denne tråden er, iallfall enda, delvis seriøs og med "gode" argumenter. Hvorfor X-box trenger fjernkontroll etc. er også blitt tatt opp her noe som slettes ikke alle vet(viste).

Det er blitt sagt før, og et søk her på forumet gir mange svar på alt dette, men konsoll-krigen er ikke så ille som tidligere derfor lar jeg denne tråden "leve". Så får vi se om det kanskje ikke blir diskutert saklig her framover.

PS: Hold diskusjonen slik ellers blir jeg nødt til å stenge!

Kos dere :smile:

Takker... :smile:

Jeg må jo til mitt forsvar si at jeg har vært uhyggelig seriøs da... :grin:

Finnes det en h4x0r 3rd party dvd-kit noe sted, eller er det kun MS som har lov til å lage?

Forresten - får man ikke kjøpt fjernkontroll til ps2 også? Mener jeg så noe slikt et sted?

Og som en liten digresjon kanskje - er det virkelig aå at alle som svarer her har både xbox, ps2 og gc? Virker for godt til å være sant, men det kan synes som om folk på disse forumene har sterke meninger for og i mot alle...?

Jeg har feks ikke gc, og kommer ikke til å synes noe om den, sjøl om jeg syns den dvd-gc-dingsen fra matsushita så fet ut... :smile:

velvel

natta da...

.xstian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...