Gå til innhold

Trenger du 2GB RAM? Se her!

Betroz

Anbefalte innlegg

Elendige timings

Timingsene CAS 3 - 8 - 4 - 4 er faktisk ikke så alt for galne for to 1024 brikker til den prisen, da de fleste som er avhengige av mye ram ikke er så ekstremt avhengige av timings. Og samtidig har timings minimalt å si for ytelsen, om ikke det dreier seg om å få høyest score i et testprogram.

Og brikkene er definitivt ikke søppel, da de mest sannsynlig gir mye mer ytelse pr krone enn de fleste andre 2*1024 brikker.

enig der, alt til sitt bruk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spilte det nye 'DOOM3: Resurrection of Evil' og det spillet liker mye RAM! Etter noen timer med spilling så kikka jeg i Windows Task Manager, og der hadde RAM bruken vært oppe i 1180MB av mine 2048MB RAM! Jeg vet hva som hadde skjedd hvis jeg bare hadde hatt 1GB...tenk da de som har bare 512MB RAM og skal spille dette spillet :ohmy:

Edit : 1180MB nå i Delta Labs....

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Det er bedre med 4 x 512MB kontra 2 x 1024, men du får jo kjøpe hva du selv vil :whistle:

Kommer an på om man har ett AMD eller Intel system det!

Har du Intel, så ja da kjøper man 4 x 512. Men har man AMD, og da spessielt hovedkort med nForce3 og 4 chipset, så må man kjøre command rate = 2T med 4 RAM brikker og DDR400 hastighet. Med dette så taper man mye ytelse! Derfor er 2 RAM brikker best. Skal du ha 2GB RAM, ja da kjøper du så klart 2 x 1024MB brikker. Må jeg finne frem bevis for deg gixxerman eller skjønner du dette...?

Lenke til kommentar
Jeg kjører cpu 1:1 med minne med en HTT på 289, så for meg er det ganske viktig....

Da kan du glemme 1024MB brikker da de overklokker vesentlig dårligere enn 512MB brikker. Med 4 stk 512 brikker så mister du ytelse pga du må kjøre på 2T. Kanskje du bør klare deg med 1GB RAM da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...