Gå til innhold

Trenger du 2GB RAM? Se her!

Betroz

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ja nå sitter de nye OCZ brikkene i min maskin. Jeg kan si at disse brikkene er ikke laget for overklokking! Noe jeg visste før jeg kjøpte dem. Kjører dem da på DDR400 2-3-2-10 på mitt MSI K8N NEO2 kort. Har bare testa ytelsen i SiSoft Sandra 2005 RAM testen og der fikk jeg litt over 6000 mb/s. 100-200 mindre enn de raskeste brikkene der ute på DDR400 2-2-2-10 (10 er gir bedre ytelse enn 5 på nForce3).

Lenke til kommentar
Disse nye 1024MB brikkene til OCZ er de raskeste du får kjøpt i dag. Kingston sine 1024MB brikker har bare 2.5-3-3-7 timings, så de nye til OCZ er de eneste som har så lave timings for så store brikker - 2-3-2-5!

OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition

Du tar nok feil der Betroz - OCZ brikken på 1024 er ikke de raskeste (ang. timings) du får idag.

PQI har nok faktisk enda strammere timings (2-2-2-5). Disse er også 1024- brikker.

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3753

Jeg har 4 stk. av samme sorten, bare at mine brikker er 512 MB - men du verden å de drar........:-)

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar
Kunne godt tenkt meg 2Gb.

Disse Geil brikkene koster jo bare 2500.

Noen som har erfaring med de?

Nå koster disse Geil value under 2000,-

Jeg har kjøpt de og for min del i hvertfall er det ikke verdt dobbel pris for bedre timings. Men er dog ikke noen overklokker-mann.

Lenke til kommentar

For de som sier at det er for dyrt med 2 GiB:

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=113518&cks=PRL

For de som er litt late i pekefingeren:

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB til 385 KR

For de som ikke gidder og hente frem kalkulator eller er late i hue:

4 x 385 KR = 1540 KR

Det er ikke klokke ram, det er ikke verdens beste timings, MEN det er 2 GiB med ram til 1540 KR.

1 GB som standar er herved DØD.

Lenke til kommentar

For de som ikke vet det, så skal jeg opplyse om noe her.

Har man ett hovedkort med nForce3 eller nForce4 chipset (altså ett Athlon64 system), så man kjøre med en Command Rate = 2 når man har 4 RAM brikker innstallert! Dette gjør at man taper mye ytelse, mer enn slappere timings gjør. Ergo er det best å kjøre 2 RAM brikker hvis man har ett Athlon64 system (dual channel).

Intel folket kan fint kjøre 4 RAM brikker og 1T Command Rate.

Skjønner dere hvorfor jeg kjøpte de 1GB OCZ brikkene nå? Hadde vel klart meg med 1GB RAM en stund til, men jeg har brukt opp all RAM'n når jeg har spilla noen ganger, så jeg ser behovet for 2GB RAM fremover. Dessuten er det digg å kjøpe noe "nytt" :p

Lenke til kommentar

hva mener du med command rate = 2?

jeg har bestillt et athlon64 system, ikke nforce platform da, men der var tingen at visst alle 4 brikkene var dobbeltsidig så anbefalte de å kjøre på 333mhz istedet for 400mhz.. men var vel bare snakk om et ytelsestap på 2-3%.

vet ikke om brikkene er dobbelsidig engang da. (corsair value)

Lenke til kommentar

I ''Windows Oppgavebehandling'' tok jeg meg en titt innpå i dag samtidig som jeg lastet litt, og maskinen har stått på over natten, og da stod det at jeg brukte 902 MB av vekselsfilen :ohmy:

Er det mye eller er det normalt, jeg har 1 GB med ram atm.

Vurderer å kjøpe litt mer ram....

Lenke til kommentar
I ''Windows Oppgavebehandling'' tok jeg meg en titt innpå i dag samtidig som jeg lastet litt, og maskinen har stått på over natten, og da stod det at jeg brukte 902 MB av vekselsfilen :ohmy:

Er nok ikke 902MB av pagefila som ble bruk, men av RAM.

Lenke til kommentar
Er nok ikke 902MB av pagefila som ble bruk, men av RAM.

Det er mye mulig, men det stod også under tildelt minne 902MB/2048MB som er det som er satt som default på min HDD.... :shrug:

Har sikkert tolket det feil jeg da....

Men, uansett, lønner det seg for meg å kjøpe 1024MB mer ram da siden jeg bruker så mye av min ram? Kommer sikkert ikke til å få mindre programmer som står å trekker mer sys.minne, har også tenkt å kjøpe meg et TV-kort, så da blir det vel litt videoredigering også i tillegg.

[EDIT] Trykkleif forstyrret meg

Endret av morgus
Lenke til kommentar
Ja nå sitter de nye OCZ brikkene i min maskin. Jeg kan si at disse brikkene er ikke laget for overklokking! Noe jeg visste før jeg kjøpte dem. Kjører dem da på DDR400 2-3-2-10 på mitt MSI K8N NEO2 kort. Har bare testa ytelsen i SiSoft Sandra 2005 RAM testen og der fikk jeg litt over 6000 mb/s. 100-200 mindre enn de raskeste brikkene der ute på DDR400 2-2-2-10 (10 er gir bedre ytelse enn 5 på nForce3).

jeg har ocz brikke og, 512mb på fsb 240 kjører de på 2,5-3-2-5

får jeg bedre ytelse av 10? i så fall hvorfor? du behøver ikke forklare hva timings er, men blir vel mer "harmosdik" mindre dødtid eller no sånt?

sjekker etterpå å poster ramtest :thumbup:

editharmondisk er harmonisk hehehe

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar
Elendige timings

Timingsene CAS 3 - 8 - 4 - 4 er faktisk ikke så alt for galne for to 1024 brikker til den prisen, da de fleste som er avhengige av mye ram ikke er så ekstremt avhengige av timings. Og samtidig har timings minimalt å si for ytelsen, om ikke det dreier seg om å få høyest score i et testprogram.

Og brikkene er definitivt ikke søppel, da de mest sannsynlig gir mye mer ytelse pr krone enn de fleste andre 2*1024 brikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...