Cuneax Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Jeg har tenkt å studere historie til høsten på NTNU. Men jeg lurer på hvordan arbeidsmarkedet er i henhold til historikere osv, hvor mange utdanner seg til å bli historikere osv? Har søkt litt på Internett, men ikke funnet noe særlig. Da spør jeg likesågodt her, hvor det ofte er vettuge svar å få. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Tenker også på å gjøre dette (er 1 og et halvt år igjen enda), og det eneste jeg har hørt er fra min søster som i dag er lærer og hun sier at ved å studere historie er man på full fart inn i en lektorstilling, og da ble jeg litt deprimert i bunn og grunn. Ikke så veldig informativt svar, men håper det hjelper deg, eller skaper en liten debatt du kan få noe fra Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Lærerfaget virker forferdelig når man selv er elev, tror nå jeg. Men når man får det litt på avstand og får innblikk i lektorstillinger osv, samtidig som man selv modnes, kan det kanskje virke bedre, muligens. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Det er nok ikke så ille, men jeg liker ikke ideen av å arbeide i skolen selv. Føler enkelt og greit at det ikke passer meg. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Det er ikke det jeg drømmer om heller, men tiden vil vise vei... Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Et annet alternativ er å bli ved universitetet, ta en høyere grad, bli førsteamanuensis osv. Arbeidsmarkedet er trangt, lønna er skral, politikken er rå, men har du fått fast stilling er du trygg. Lenke til kommentar
chris Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Kunne også veldig tenkt meg å studere historie men er usiker på fremtiden dette også med sosialantrpologi. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 Hvor finner du info om lønn osv? Hva med antall mennesker som studerer/fullfører historiestudier? Statistikker? Takker for svar. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Jobbfeber.no har en liste over ulike yrker, hva de innebærer, lønn, utdannelse, og så videre. Jeg tror du likevel skal ta noe av det med en klype salt. Det er ikke alltid den oppførte lønnen til et yrke stemmer overens med den virkelige lønnen man får. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå