Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Jeg trenger hjelp til valg av CPU-Kjøler.

Jeg har prosessor Intel Pentium 4 3.2 "->Prescott<-" 800FSB 1mb L2-cache

Bruker Boxed-Kjøler. Har prøvd en Aero Cool Extreme (http://www.aerocool.com.tw/aerocool-files-v3/cooler/extreme.htm)

Begge er rett og slett for dorlige. CPU-en ligger vanelig på 50-55 grader,

og når jeg starter ett spill (krevende eller ikke krevende) går den opp på 70-76 grader. høyere en 76 grader har jeg ikke hatt den fordi jeg røkket jeg ut strømkabelen.

Vil hjerne vite hvor mange grader denne cpu-en tåler?

Trenger hjelp til å få tak i ny kjøler til under 500 spenn og som ikke tar så mye plass!

Ett spørsmål til-

Cpu-en min skal kjøre på 3.2 Ghz men kjører bare på 2.8 Ghz Hva kan være galt?

Jeg har et [MSI 875P Neo-FIS2R (Corecell] (Hovedkort)

kjører på (202Mhz X 14.0) og Vcore på 1.5000

Med hovedkortet følger d med et tempratur og overklokkings program dette kan jeg endre FSB-en og vcoren men når jeg skal endre FSB-en så skjer det ikke no.

Jeg har fått endret FSB-en 1 gang da fikk jeg den opp på 226mhz da kjørte den på 3.2 men pc-en restarta med en gang jeg la ned programmet.

Men det skulle ikke ha no med programmet å gjøre fordi selv om det ikke er instalert så kjører den på 2.8 (Sjekket i system i kontrollpanel)

Jeg Kan også velge mellom ett par ting i bios -Hvor rask den skal kjøre (Slow, Fast, Turbo, ultraTurbo) Klikker på alt over fast..

Har også lagt inn dette emne på [Kjøling - Luft]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

For det første må du tydeligvis fått feil CPU(lurt?)

Du kan ikke endre MP på Intel...P4E (med mindre det er en SE)..

For det andre må du ikke finne på å sette noe annet enn "slow" i BIOS dersom du har minne som ikke takler den timings som da settes.. For det er faktisk det som skjer... Dette HK (som jeg har selv) har en del "entusiast features" som det godt kunne vært foruten...

Jeg kan/kunne sette "performance" til Fast med Twinmos Dual DDR400 (2.5-3-3-7), men med Twinmos Twister DDR500 (3-4-4-8) må jeg ha Slow... ellers krasjer det slik du beskriver..

Corecell er forsåvidt ett greit prog. for å finne max FSB for en gitt VCore fra Windows, men best/stabil klokk får du ved å sette timings i Bios manuelt..Tar litt tid og prøving/feiling, men er det beste..

Les evt. guider her og google litt etter tips..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...