Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Wlan mellom 2 husstander

Anbefalte innlegg

Driver og setter opp wlan mellom 2 husstander men sliter ,med å få det stabilt.

Jeg har følgende oppsett:

Hus 1: Netopia router fra NGT--->Cnet switch(til vanlig LAN)--->Dlink DI624 trådløs router til Wlan. Antenne på Dlink routeren er en Dlink ANT24-1500 montert ute på mønet.

Hus 2: Hva trenger jeg for å motta signalet fra hus 1 og videreformidle det til trådløse enheter i Hus 2?

Vil gjerne holde meg til D-link produkter da mitt forsøk med en LinksysWRE54G repeater var mislykket.. (pc klarte ikke å motta dhcp med repeater på).

Eventuelt kjøpe en linksys router og kaste Dlinken men da er det jo tilkobling av antenna som er problemet... noen som har forslag til noe de vet funker

(ikke noe de tror kan komme til og fungere dersomatte hvisomatte)

Heeelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MÅ denne DI-624 sitte etter en switch ? Er problemet at du ikke fikser Router>Router eller ?

I alle fall så hadde jeg villet kjøre med 2stk DWL-2100AP i det andre huset hvor den ene punktet kjører mottak fra DI-624 og det andre punktet blir senderen som fordeler nett i hus nr2 .

Repeater funksjoner høres så pent ut men det er visse problemer med dette og i ett oppsett hvor vi riktignok kjørte DWL-900AP+ ble vi nødt til å kjøre cat 5 fra det punktet som i dette tilfelle ble hus nr2 .

I dette tilfelle blir det brukt ANT24-1200 i begge ender og nettet er superstabilt . Om du er litt mer en gjennomsnittelig interessert så investerer du 200,- på en DWL-50AT for test på punkt1(mottak) i hus2 for å se om denne 5dB antennen gir tilstrekkelig stabilitet før man eventuelt setter opp en annen antenne om det viser seg å være noe svak performace .

Thats my 2 cents ....

Lenke til kommentar

tja.. om den sitter før eller etter switchen har vel ikke så mye å si... kobler meg greit på nett både fra stasjonær pc og xbox som står tilkoblet switchen. Har heller ingen problemer med å koble meg til nett med laptop i Hus 1.

Signalet er imidlertid for dårlig i hus 2 med mindre en står i vinduet med pc-en.. er vel egentlig retursignalet fra pc som blir for svakt i og med at det går greit å lokalisere nettet.

men hvis det funker å sette opp 2 stk DWL-2100AP er det sikkert greit.

Hvordan blir oppsettet da en mottar--->kabel til nr2 som sender??

Lenke til kommentar

Hei..

Dette emnet synes jeg er svært interssant. Har selv et ganske spesielt "nettverk"

Følgende oppsett: *Tiscali 2056-256

1stk dlink 624+ 54mbps påmontert ant 0800 dlink rundstråle antenne på møne som sender trådløst til 2stk naboer. Den ene naboen bor ca 40 m unna i luftlinje. Han har bærbar pc og dette fungerer stabilt og utmerket hos han. Den andre naboen bor ca 60 m unna. Han har også bærbar, men må sitte på kjøkkenet for at dette skal virke stabilt. (kjøkkenet er nærmest antenna). Her ønsker jeg å finne på noe lurt. Noen som kan hjelpe?

Videre har jeg en dlink 624 108mbps som er plassert hos nabo nr 3. Denne er kablet fra min 624+ 54mbps med ca 70 m ledning. Denne sender trådløst i hele hans hus. Dette fungerer også utmerket. ( han har en stasjonær og en bærbar)

Videre har jeg 1stk topcom wbr254g 54mbps som også er koblet på dlink 624+ via kabel. Denne er plassert ca 3 meter fra 624+ og sender trådløst i hele mitt hus. Jeg har 2stk leieboere som er koblet på denne. Fungerer utmerket.

Selv er min stasjonære pc koblet på 624+ via kabel, min bærbare er koblet på topcom routeren trådløst.

Vi har en policy om at det meste av downloading skal gjøres om natta, og på denne måten fungerer nettverket veldig bra hos alle til "enhver tid".

Det jeg egentlig lurer på er om det går an å sette opp en repeater som fungerer 100% på kjøkkenet til nabo nr3, slik at han kan motta og videresende signalene i hele hans hus. Noen som veit om en repeater som med 100% stabilitet kan videresende signalene fra di-624+ routeren?

mvh NorKing1

Lenke til kommentar

Hei igjen...

Ville bare nevne at dette med linksys routere type wrt54g/gs virker veldig interesant. MEN jeg synes det virker til å være mange meninger om dette egentlig virker. Tenker nå på wds, det å kople 2stk eller flere sammen trådløst.

Det finnes jo så mange firmware typer ute på nettet..... Mange sier også at dette med å skru opp power ikke hjelper på rekkevidden. Noen som har en 100% sannferdig erfaring med dette?

mvh NorKing1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...