Gå til innhold

k700i - Bra telefon?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har telefonen selv og synes den er veldig bra. Bildekvaliteten er helt grei PÅ mobilen, har aldri overført bilde til PC, så vet ikke noe om bildekvaliteten på en PC-skjerm. Verdt å merke seg er at det kommer en plagsom(eller rettere sagt: SYK) lyd når du knipser et bilde. Denne går visst ikke an å slå av på nyere FW, forklaring:

The shutter noise is a "safety feature" from SE.

The problem these days is that everyone can run around and take pictures of anyone and do what ever thay want with it.

By having the shutter noise the "victim" has a chance to "defend" them self.

Tastene er ganske små, så hvis du har store fingrer kan dette kanskje bli litt plagsomt. Har selv ikke problemer med tastene. Batterilevetiden synes jeg også er bra, lader den vel MAKS 1 gang i uken (bruker den ikke så veldig mye, men har den på hele tiden).

Kan jo lese noen tester av den:

ITavisen

Amobil (4 er visst det den ville fått nå, tror den fikk 5 når den ble testet for en god stund siden... eller jeg som er på bærtur? :hmm:)

Det finnes vel bedre telefoner enn denne nå, den begynner jo å bli ganske "gammel". Men disse er vel ganske dyre. Ikke vet jeg, kanskje noe andre kan si noe mer om dette :)

Lenke til kommentar

eg kan anbefala telefonen på det varmaste... einaste som er litt irriterande er at det ikkje er støtte for minnekort :\

edit: på firmwaren eg har (den tidligaste vil eg tru), så forsvinn kameralyden når du slår på møteprofilen

Endret av ratata
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Jeg anbefaler den ikke! Fordi, jeg har hatt telefonen på service 2 ganger, fordi blåtann ikke virker. Jeg bytta trådløs enhet 3 ganger, og det virker fremdeles ikke. Så kjøpte jeg meg en Desk Stand DSS-25 så jeg kunne oppdatere telefonen sin software over internett selv, og det virker helt fint.

Selv om telefonen har det siste av software så virker fremdeles ikke blåtannen. Og de fleste som jeg har snakket med sier at blåtann på SE K700i er ett stort problem.

Også som er ett kjent problem med SE K700i iflg Oslo telekom og telebutikken er at når jeg ringer opp så står det kun kobler til og kun det, jeg må avslutte det ringe forsøket, for så å prøve på nytt, da virker det som regel.

Med jevne mellomrom så får du helt hvit skjerm, det er også ett SE problem.

Kameraet på K700i er helt tragisk, det er dårligere enn på SE T630 synes jeg og det er ganske merkbart.

Så jeg tuppa telefonen over til dama, og kjøpte meg Samsung D-500 i stedet, det er telefon det!!

Og moralen? Ikke kjøp SE K700i styr langt unna.

EDIT: leif was here..

:w00t::w00t:

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Jeg anbefaler den ikke! Fordi, jeg har hatt telefonen på service 2 ganger, fordi blåtann ikke virker. Jeg bytta trådløs enhet 3 ganger, og det virker fremdeles ikke. Så kjøpte jeg meg en Desk Stand DSS-25 så jeg kunne oppdatere telefonen sin software over internett selv, og det virker helt fint.

Selv om telefonen har det siste av software så virker fremdeles ikke blåtannen. Og de fleste som jeg har snakket med sier at blåtann på SE K700i er ett stort problem.

Også som er ett kjent problem med SE K700i iflg Oslo telekom og telebutikken er at når jeg ringer opp så står det kun kobler til og kun det, jeg må avslutte det ringe forsøket, for så å prøve på nytt, da virker det som regel.

Kameraet på K700i er helt tragisk, det er dårligere enn på SE T630 synes jeg og det er ganske merkbart.

Så jeg tuppa telefonen over til dama, og kjøpte meg Samsung D-500 i stedet, det er telefon det!!

Og moralen? Ikke kjøp SE K700i styr langt unna.

:w00t:  :w00t:

Da må det har vært noe særiøst galt med din K700i, jeg har fremdeles den eldste FW'en på min K700i, og alt fungerer utmerket. :)

Og det med er T630's kamera er bedre enn K700i's er det dummeste jeg har hørt :nei:

Det har aldri skjedd med noen de 3 SE-mobilene jeg har.

Jeg har aldri hørt at det er et kjent problem på SE-mobiler.

Endret av *Dragon*
Lenke til kommentar

Displayet på mobilen min har blitt hvitt i ett par sekunder, så kommer alt tilbake igjen til normalt, men dette har bare skjedd 2 ganger på tre kvart år, men dette skjedde også med min Nokia (husker ikke modell navn) og min Samsung D500 og kameraten min sin Siemens M65. Så min konklusjon er at dette ikke er ett SE problem!

Tilbake til K700i: Den er lekker, stilig, ser ut som den er laget av stål noe som setter ett særpreg, fine linjer og myke/gode taster med tall og bokstaver man ser lett. :love:

Enkel ikonbasert meny med 3x4 ikoner. Rask tilgang til den mappa du bruker mest med snarveier, behagelig og klar lyd, stort og klart display, medfølgende ørepropper som sitter godt i ørene (ihvertfall i mine), mulighet får å endre bakgrundsbilder, themes etter åssen man ønsker, ingen tregheter ved SMS skriving og enkelt å sende og lage MMS meldinger! :thumbup:

Minus: Du må nok belage deg på å lade den annenhver/tredjehver dag hvis du bruker den en del (men hva gjør vel det? har man lader ved siden av senga er det bare å lade den om natten), litt liten plass for noen... Plass til rundt 8 mp3 sanger hvis du hører mye på musikk.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt den telefonen i et halvt år nå, og har ikke hatt noen problemer med den. bruker den til å spille av musikk. overfører musikk med en bluetoothpenn som jeg kjøpe samtidig, det anbefales å kjøpe en. tar bra bilder. og kalenderfunkjsonen syns jeg er helt genial, bruker den hele tiden.

så den anbefales på det sterkeste

Lenke til kommentar

''Så jeg tuppa telefonen over til dama, og kjøpte meg Samsung D-500 i stedet, det er telefon det!! ''

Hør her:

Jeg glemte min D500 i vaskemaskinen fordi jeg hadde glemt å ta den ut av lomma...

Nå den bra tingen: Telefonen funker som bare det!!! Etter jeg hadde skrudde på vaskemaskinen så kom jeg på at mobilen var borte ;) Jeg tenkte at jeg skulle lete senere, så da gjor jeg det. Jeg ringte til den for å høre hvor den var. Jeg hørte ingenting så jeg gikk å la meg. Dagen etter tok jeg ut av maskinen og der lå den... Det første jeg så var '' Tapt anrop'' :love: Den var helt blaut så det drypte av den! Tro det eller ei!

Samsung har gjort en skikkelig bra jobb med denne telefonen!

Lenke til kommentar

Denne tråden er ikke laget for å diskutere Samsung D500. Hold dere til saken, nemlig SE K700i.

Til trådstarter vil jeg råde deg til å søke på forumet etter K700 og K700i. Det du ikke finner da er ikke verdt å nevne, ettersom denne mobilen har blitt diskutert i det uendelige.

Lenke til kommentar
Problemer

Har ikke hatt noen av de problemene du nevner.

Jeg har hatt veldig mye problemer med den.

Det at skjermen blir hvit er bare ett av dem. Telefonen henger seg opp støtt og stadig. Har hatt den på service 2 ganger og har sendt den inn for 3 gang nå for å få den skrotet og hevet kjøpet. Jeg skal kjøpe meg D500 i steden, og aldri røre Ericsson igjen..

Siden det er så veldig mange som synes den er bra, tyder dette på at jeg har fått en med produksjonsfeil eller noe sånt. Men en kamerat som har den, og er fornøyd, sliter også med at menyene er usannsynlig trenge og lagger..

Når minnet begynner å bli fult, blir telefonen trengere..

Kanskje jeg bare har hatt veldig uflaks, men jeg hadde ikke kjøpt den :p

Lenke til kommentar

Joda.. jævli bra telefon.. kan anbefale den på det sterkeste! :D

kjøpte den på tirsdag, og har liksom ikke fått erfart så mye ennda.. men er foreløbig ganske fornøyd :thumbup:

Bare en ting.. altså.. hvordann slå av kameralyden med den eldste FW?? oppdaterer den sikkert når jeg komme hjem uansett, men skule likt å visst fordi :blush:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Denne tråden er ikke laget for å diskutere Samsung D500. Hold dere til saken, nemlig SE K700i.

For ordens skyld: Jeg diskuterte ikke Samsung D-500, men jeg anbefaler den i stedet for SE K700i i og med at trådstarter spør etter erfaringer med SE K700i kan jeg ikke anbefale den, men heller sette trådstarter på tanken om å kjøpe seg kvalitet framfor kvantitet.. :innocent:

Takk..

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

Jeg syns k700i er en god og bra telefon. Kamera kunne vært MP, men det er fint. Jeg har ikke overført bildene fra telefon til pc, men jeg har en P910i, den har helt likt kamera (si ifra om det er feil), og på pcen blir bildene gode.

Legger ved et bilde tatt med min P910i. Så kan du se på kvaliteten.

Videoen på K700i må jeg si er dårlig. Oppløsningen er ikke så ille, men den hakker noe sykt! Du må filme veldig sakte, og sammenliknet med MPEG4 (K700i har 3GP) syns jeg det er dårlig.

Skjermen er god, menge farger, og god oppløsning (176x220) menyene og knappene er gode. Det har det meste, og er en fin telefon. Til prisen så er dette veldig mye telefon, og den anbefales sterkt ;)

post-218-1111090343_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...