violator Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) Heisann. Har et lite problem. Jeg har et Alcatel Speed Touch Home ADSL modem. (Har ADSL fra Telenor), og har fått meg en trådløs ruter (D-Link DSL-G604t) Situasjonen er at jeg er koblet fra modem og rett i pc`n. Dette er ved en "rett" kabel (RJ-45). På min gamle ruter (død nå) så gikk kabelen fra modem og inn i ADSL uttaket på modemet, og det skal den gjøre på D-Linken også. Men her er det en telefonkontakt (RJ-11). Hvordan er det mulig for meg å bruke Alcatel modemet da? Finnes det andre modemer fra Telenor som har telefonkontakt i stedet for data kontakt, eller finnes det noen "overganger" fra RJ-45 til RJ-11 som jeg kan bruke? Hilsen V Endret 16. mars 2005 av violator Lenke til kommentar
Lord Baconost Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Ikke noe tull med overganger fra rj11 til 45 eller og lete etter andre modemer her nei! Du har alt du trenger i en boks: D-linken. DSL-G604t er ADSL-modem og trådløs router i ett. Du kan kaste det gamle Alcatelmodemet og koble rj11 kontakten fra splitteren rett i D-linken og videre nettverksabelen til Pc`n. Men modemet ditt lages nok i 2 versjoner: Annex A for de med analog linje og Annex B for de med ISDN linje. Håper du har kjøpt rett versjon? Du får den aldri til å virke hvis du bruker analog versjon på isdnlinje og omvendt. Og det spørs om du klarer å sette opp PPPoE instillingene mot telenor? Det går sikkert bra om du søker litt om oppsett mot telenor ADSL. Har selv satt opp ett 3Com adsl/modem router mot telenor med stort hell. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Eg har brukt en "Y-kontakt" fra elektrobutikken over ett år på "Innlinja" til ADSL boksen fra NGT som er en Thompson SpeedTouch 510i, der er det RJ11 inn og splitteren har RJ45. Y-kontakten har RJ45 "hunner" og RJ11 "han", kunne vel laget en kabel med kombinasjonen, siden det kun er 2 ledere mellom splitter og ADSL "modem", "sparte" endel fundering / måling med multimeter ved den "ferdige" løsninga. Lenke til kommentar
violator Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Hmm merkelig at man kan kjøpe D-Link ruter for *DSL bruk, og så kommer den med RJ11 kontakt når modemet fra Telenor er RJ45. Jeg kan jo selvsagt plugge kabelen fra modemt og rett inn i et LAN punkt på ruteren, sette opp PPPoE mot Telenor osv, men da vi jeg jo ikke få tatt i bruk den interne brannmuren? (Tror jeg) Åkke som. Jeg må vel kjøpe meg en 3Com ruter, noe som jeg vet er et ok produkt og som passer til mitt Telenor Modem. Glad jeg fikk D-Linken og ikke kjøpte den. Hilsen -V- Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Hmm merkelig at man kan kjøpe D-Link ruter for *DSL bruk, og så kommer den med RJ11 kontakt når modemet fra Telenor er RJ45. Poenget med denne er vel at den har innebyggd ADSL-modem og derfor skal ikke modemet fra TN brukes. Du kan bruke en vanlig telefonkabel mellom splitter og denne D-linken. Lenke til kommentar
Lord Baconost Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Åkke som. Jeg må vel kjøpe meg en 3Com ruter, noe som jeg vet er et ok produkt og som passer til mitt Telenor Modem. Glad jeg fikk D-Linken og ikke kjøpte den. Herrejemeni! Hvorfor kjøpe 3Com når du har ett utmerket produkt? Forstår du ikke at dette er ett modem? Du kobler telefonledningen rett i D-Linken og nettverkabelen videre til din PC. Oppsett mot telenor ADSL er enkelt og greit i setup. Du finner ut hvordan på online.no og i dette forum. Og brukermanualen til D-Linken din er på nettet. Skal du kjøre trådløst så gir 3Com elendig trådløsdekning i forhold til D-Link. Jeg er misfornøyd med 3Coms trådløsdekning og hvis du absolutt må kjøpe noe nytt så anbefaler jeg heller Linksys WRT54G eller helst Netgear WGT624IS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå