Gå til innhold

Problemer med lav score i 3dmark03, byttet hdd.

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg byttet ut systemdisken min, en 200gb seagate IDE med en 250 gb hitachi SATA. Etter formateringen og reinstallasjonen av XP og alt av drivere testet jeg 3dmark03 i håp om bedre ytelse. Men istede fikk jeg over 2500 poeng mindre!

Gikk fra 10100 til 7500

Noen som vet hva som kan være gale?

Har prøvd:

-Oppdatert XP

-Samme skjermkort driver som jeg hadde, og en nyere. Minimal effekt. (100-200poeng)

-Instalert media player 10 og diverse codecs, bla : ac3filter, ffdshow, divx og xvid. visste ikke om dette hjalp men verdt et forsøk.

-Oppdatert chipsett drivere.

-Oppdatert lydkort drivere.

Har samme overklokk som jeg hadde før jeg formaterte : amd 64 3200 @ 2500 1:1, 500mhz minne, skjermkort Point Of View 6600gt stock 500 / 1000 @ 610 / 1200.

Er det noe sata drivere jeg bør lete etter eller noe ? tviler litt på at det er harddisken, er jo snakk om 2500 poeng...

Edit: var veldig usikker på kategori.. Virket som benchmark kategorien bare er resultater. og det er ikke nødvendigvis overklokking som er problemet.

Endret av gsn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testet nå å kjøre benchmark uten overklokking av skjermkortet, endte da på 6500. Så da vet jeg såfall at overklokkingen "fungerer" dvs jeg er enda en mulig løsning fattigere :(

Noen gode forslag ? alt av hjelp er hjertelig velkommen, tenk på de mest vanlige idiot feilene dere kommer på!

Lenke til kommentar

hm høres ganske merkelig ut med såpass mye forskjell i 3dmark score plutselig ja, prøvd å slå av AA og og tatt på agp acceleration? har du installert inn aller nyeste directx drivere ? nå ser jeg ikke helt vitsen med å ha "bra" 3dmark score, så lenge maskinen din takler spillene du skal spille, og alt flyter jevnt og bra da, er ikke vits å ha 15k i 3dmark score, og ha 20 fps i spill og slikt, så jeg ville ikke brydd meg ALTFOR mye om 3dmark score og slikt ;)

Lenke til kommentar

Duckmaster: Jeg er ikke akkurat noen 3dmark guru, kjørte testen før hdd bytte og etter, når resultatet var så forskjellig så er jo det noe gale. Bruker bare 3dmark for sammenligning med lignende systemer så jeg vet om maskinen yter sitt meste :)

La in nye drivere IGJEN og tok detonator RIP som jeg har gjort alle de andre gangene, GJETT OM DET FUNKA NÅ :p over 10k poeng igjen!

Takker for bidrag!

Lenke til kommentar

Klokket så det var helt lysegrønt overalt, men jeg hadde høyere core klokk før jeg formaterte uten artifacts, 625, men kom litt lengre på mem nå. fra 1250 til 1289.. kom jo 91 poeng lengre nå da:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...