Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Wake on LAN på trådløse nettverkskort

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å finne et trådløst nettverkskort med wake on LAN-funksjon, men jeg synes det er lite informasjon å finne om dette, både hos produsentene og hos webshopene. Er det noen som har tips om et godt nettverkskort med denne funksonaliteten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det må vel først og fremst vere bios som må ha støtte for slikt... sjekka korleis det ser ut med HKet ditt og støtte for det? tenker då på støtte for eksterne enheter som skal gi "wake up call" til bios som starter resten...

Endret av ghost7
Lenke til kommentar

Joda, hovedkortet støtter dette, men slik jeg har forstått det, så trengs en ledning fra nettverkskortet som skal kobles inn på hovedkortet for å bruke denne funksjonen. (BTW, jeg har et røvgammelt K7T Turbo hovedkort...) :yes:

Lenke til kommentar
Joda, hovedkortet støtter dette, men slik jeg har forstått det, så trengs en ledning fra nettverkskortet som skal kobles inn på hovedkortet for å bruke denne funksjonen. (BTW, jeg har et røvgammelt K7T Turbo hovedkort...) :yes:

at hk støtter wake on lan er jo greitt... men om det støttes at eksternt trådlaust gjennom f.eks usb kan det er vel ein anna sak.. finst det trådlaust til ethernet kort skal tru då hadde det vore ein smal sak :)

Lenke til kommentar

Jeg må først innrømme at jeg aldri har hørt om trådløse kort med WOL muligheter på. Så er det noen som kan bekrefte at det finnes?

...og med tanke på at maskinen skal være avslått så må jo PCn gi strøm til det trådløse for at den kan lytte på signaler. Og når de fleste trådløsekort sitter i USB, PCI eller PCMCIA slotter/porter så vil jo di være strømløse når maskinen er av. Med WOL på LAN så trigges det jo med strøm fra switch/hub.

Men det er mulig at det skorter på kunskapene mine. Hadde vært kjekt om det fantes ihvertfall. :p

edit: nettverkskortet har vel strøm da....men det er hardware styrt.....WLAN er jo mye softwarestyrt.

Endret av net-rom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...