Gå til innhold

Hvor varm skal prossesoren være?

surre

Anbefalte innlegg

Hei, la inn et emne om at pc`n min ofte hang seg. DA fikk jeg beskjed om å sjekke varmen på prossesoren og hovedkorte i biosen. Jeg har ikke peiling hvor varm de skal være. Viss de er for varme, hva skal jeg gjøre da?

Har ikke vært i biosen, men har et programm som heter AIDA32. der står det at motherboard er 39 grader celsius, CPU er 50 grader celsius. På cooling Fans står det CPU: 2897 RPM

jeg Har:

MSI KT6 Delta-FI

AMD Athlon XP-A, 1300 MHz 1700+

DDR SDRAM 512m

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva kan da være årsaken til at pc`n henger seg? Noen ganger bruker den lang tid på å starte windows. Spillene har også begynnt å hakke.

Pc`n er selvbygd. Rimelig sikker på at det ikke er virus eller spywear.

Lenke til kommentar
EN AMD Socket A skal vel tåle oppmot 75 grader uten noen fare, så hvis du har temp. på 50 er det er passe temp. :)

den er faktisk beregenet opp mot 90C, selv om dette ikke er å anbefale.

kanskje det er minnet? kjør memtest, søk etter den på google.

Lenke til kommentar

som imposter sa, minnet er ofte k og sjekke.

rpm'en er rotasjonen på viftene ;)

det er nok ikke register rot eller no, men mange virus ute å lusker... og hvis du har tatt i mot litt mye saker som "my lesbian friends" på msn for tiden, kan det være en mæemouliheid...

Lenke til kommentar
Tok en sånn memtest, men den fant null error.

Nå har pc`n begynnt og restarte seg selv å. Tror nesten jeg må levere den inn.

Har hatt akkurat samme symptomene som deg på min gamle pc etter at jeg satte inn et skjermkort som krevde mer strøm enn det PSU'n min kunne gi, skaff deg en ny strømforsyning. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...