Gevency Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Hei Har en D-link router som har gått i snart 1 år uten de helt store problemene, har d-link cardbus i bærbaren og alt har fungert fint, helt til nå. Innstalerte et trådløst nettverkskort i stasjonære pc`en, den står et helt annet sted i huset en der jeg bruker bærbaren (om det har noe å si) , fikk den opp og den var på nett etter kun 2 min, gikk kjempe fint! D-link routern er satt til å bruke mac filter. Nå kommer problemet: Når den stasjonære går på nett, så mister bærbare fullstendig nett, men ikke helt, jeg får beholde ip - adressen, men får ikke sendt noe som helst data til eller fra. Jeg får rescanna etter nett, og kommer meg inn igjen med bærbaren. Stasjonære hopper av og på hele tiden, selv om den bærbare er på eller av. Problemet ligger vel i den stasjonære, men hva er problemet, og hvordan får jeg løst dette? Win pro på begge stasjonene. Lenke til kommentar
TormodK Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 se om de to maskinene har samme ipadresse? det kan være lurt å sette statisk ip til hver enkelt! Lenke til kommentar
Gevency Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 De har ikke den samme ip adressen. så det er ikke problemet Lenke til kommentar
maedox Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Har du NAT aktivert på routeren? Hvis ikke "sloss" de to maskinene om å bruke den ene ip-adressen din ut mot internett. Eneste jeg kommer på i farten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå